Wikia

Memory Alpha

Ziemia

Dyskusja0
979stron na
tej wiki

Ten artykuł jest teraz edytowany przez biter.
Prosimy nie edytować strony do czasu zniknięcia tej wiadomości. Nazwa użytkownika, który dodał tę wiadomość, jest wyświetlona na stronie historii. W razie problemów skontaktuj się z nim poprzez jego stronę dyskusji. Jeżeli ta strona nie była edytowana od dłuższego czasu, prosimy skontaktować się w wymienionym użytkownikiem lub usunąć szablon. Założeniem tego szablonu jest zmniejszenie konfliktów edycji.

Earth globe 256pix
Słońce: Sol
Klasa: M
Średnica: 12756 km
Masa: brak danych
Przyciąganie na powierzchni: 9.81 m/s2
Odległość od słońca: 1 j.a.
Temperatura na powierzchni: +15º C
(średnia)
Okres obrotu: 23 godziny, 56 minut i 4 sekundy
Okres orbity: 365.25 dni (1.0 rok)

Położenie: Edytuj

Ziemia jest trzecią planetą systemu planetarnego noszącego nazwę Układu Słonecznego. Odległość dzieląca Planetę od centralnej gwiazdy systemu, Słońca, wynosi około 149 597 887 mln kilometrów.

Układ Słoneczny położony jest pomiędzy 25 a 28 tysięcy lat świetlnych od jądra Galaktyki, Drogi Mlecznej, w obszarze nazywanym Ramieniem Oriona. Ramię Oriona jest to małe wewnętrzne ramię Galaktyki nazywane również Ramieniem Lokalnym. Położone jest pomiędzy Ramionami Perseusza i Strzelca, dwoma z pośród czterech największych ramion Drogi Mlecznej. Nazwę swoją zawdzięcza niezwykle jasnej konstelacji noszącej nazwę Gwiazdozbioru Oriona.

Wedle przyjętej przez [Zjednoczona Federacja Planet|Zjednoczoną Federację Planet]] nomenklatury Ziemia nazywana również Terra (.łac), bądź Sol III, znajduje się Na granicy Kwadrantów Alfa i Beta w sektorze 001.

Biosfera: Edytuj

Wedle przyjętej przez Zjednoczoną Federację Planet klasyfikacji, Ziemia jest planetą klasy M przez Wolkan określaną jako klasa Minshara. Planety klasy M charakteryzują się występowaniem dużych zbiorników wodnych oraz Atmosfery bogatej w Azot i Tlen, mogących podtrzymać życie.

Ziemska atmosfera Zawiera w sobie 78% Azotu, blisko 21% Tlenu oraz śladowe ilości innych pierwiastków oraz związków chemicznych takich jak Argon oraz Dwutlenek węgla.

Około 71% powierzchni Ziemi pokrywają słone oceany. Na kuli ziemskiej występuje 6 kontynentów posiadających sprzyjające życiu warunki klimatyczne, oraz położoną w rejonie Bieguna Południowego, pokrytą wieczną zmarzliną Antarktydę.

Średnia temperatura na planety wynosi pomiędzy 14˚a 15˚ Celcjusza zmieniając się zależnie od części globu oraz stopnia nachylenia w stosunku do Słońca. Większość lądów zajmuje Północną Półkulę Ziemi, ich powierzchnia jest zróżnicowana pod względem klimatycznym jak i geograficznym.

Ziemia posiada bogatą Faunę i Florę, zamieszkują ją miliony różnych gatunków, do chwili obecnej odkrywane są nowe wcześniej nie sklasyfikowane gatunki organizmów żywych. Dominującym gatunkiem na planecie jest, należący do rodziny ssaków, dysponujący rozwinięta inteligencją gatunek Homo Sapiens. Człowiek wytworzył rozwiniętą kulturę duchową i materialna przetwarzając środowisko naturalne wedle swoich potrzeb.

Z posiadanych przez Zjednoczoną Federację Planet, Pierwszym inteligentnymi gatunkiem Ziemskim byli Voth. Byli oni wywodzącym się od Dinozaurów gatunkiem ziomno krwistych istot, które opuściły Ziemię przed milionami lat.

Znajduje się na niej siedziba Gwiezdnej Floty oraz prezydenta Zjednoczonej Federacji Planet, więc jest uznawana za jej stolicę.

To jest jedynie zalążek artykułu. Pomóż Memory Alpha rozszerzając go.

Więcej od Wikii

Losowa wiki