Wikia

Memory Alpha

U.S.S. "Odyssey" NCC-71832

Dyskusja0
979stron na
tej wiki
USS Odyssey
U.S.S. "Odyssey" NCC-71832
DaxDodany przez Dax

U.S.S. "Odyssey" NCC-71832 -Zbudowany w stoczni Utopia Planitia Starfleet Yards na Marsie, federacyjny okręt klasy Galaxy.

W 2370 roku, dowodzony przez kapitana Keogha, U.S.S. "Odyssey" patrolował granicę federacyjno-kardasjańską. Około Czasu Gwiezdnego: 47987.5, otrzymał zadanie udania się do Kwadrantu Gamma, w celu zbadania jak poważne są groźby, jakie wysunęło Dominium, za pośrednictwem Jem'Hadar, wobec Federacji. "Odyssey" miał też, jeśli to możliwe, odbić z rąk Dominium komandora Benjamina Sisko.

USS Odyssey critically damaged
U.S.S. "Odyssey" w chwilę po staranowaniu go przez Jem'Hadar i na chwilę przed całkowitym zniszczeniem.
GvsualanDodany przez Gvsualan

Podczas tej misji "Odyssey" został zaatakowany przez trzy myśliwce Jem'Hadar. Okręt odniósł ciężkie uszkodzenia, bo okazało się, że jego osłony nie stanowią żadnej przeszkody dla broni Dominium. Keogh rozkazał odwrót w stronę korytarza podprzestrzennego łączącego Kwadranty Gamma i Alfa. By pokazać determinację Jem'Hadar i bezwzględność Dominium, jeden z myśliwców Jem'Hadar, w samobójczym ataku, staranował U.S.S. "Odyssey". Doszło do wybuchu reaktorów warp oraz zapasów paliwa obydwu okrętów. Nikt z załogi "Odyssey" się nie uratował. DS9: The Jem'Hadar

Poza ekranemEdytuj

Wg. Star Trek Encyclopedia, "Odyssey" wziął swą nazwę od modułu dowodzenia statku Apollo 13.

Poza tym nazwa odnosi się również do "Odysei" Homera, a także do "2001: Odyseja Kosmiczna" Arthura C. Clarke'a, z której cytat: "Its origin and purpose, still a total mystery." (Jego pochodzenie i cel, (jest) nadal całkowitą tajemnicą), został umieszczony na tabliczce dedykacyjnej okrętu.

Pomimo iż U.S.S. "Odyssey" jest tej samej klasy co "Enterprise-D", jej mostek jest inaczej zbudowany.

Zdjęcia modelu "Enterprise-D" zniszczonego dla nakręcenia TNG: Cause and Effect zostały użyte w scenie zniszczenia "Odyssey".

Według Star Trek: Deep Space Nine Companion, scenarzyści odcinka DS9: The Jem'Hadar, chcieli by U.S.S. "Odyssey" był okrętem klasy Galaxy, by pokazać, że Dominium stanowi zagrożenie z jakim nie zetknął się nawet "Enterprise-D" (z wyjątkiem Borg).

"Odyssey" był chronologicznie drugim okrętem klasy Galaxy, którego zniszczenie pokazano w ST. Pierwszym był U.S.S. "Yamato" NCC-1305-E (TNG: Contagion). Trzecim był U.S.S. "Enterprise" NCC-1701-D (co pokazano w ST: Generations).

Więcej od Wikii

Losowa wiki