Wikia

Memory Alpha

U.S.S. "Lantree" NCC-1837

Dyskusja0
969stron na
tej wiki
USS Lantree NCC-1837

U.S.S. "Lantree", sektor Gamma 7, 2365 rok.

U.S.S. "Lantree" NCC-1837 -należący do klasy Miranda okręt Floty Gwiezdnej.

W 2293 roku, w czasie przygotowań do "Operacji Odzysk", "Lantree" przewoził ładunek zapasów dla kolonii w sektorze 22858. (ST VI)

W początkach drugiej połowy XXIV wieku, U.S.S. "Lantree", sklasyfikowany jako okręt zaopatrzeniowy klasy 6, dowodzony był przez kapitana L. Isao Telakę, a jego załoga liczyła 26 osób. Jego uzbrojenie stanowiło wyłącznie defensywne uzbrojenie klasy 3.

Osiem tygodni przed Czasem Gwiezdnym: 42494.8 (2365 rok), załoga U.S.S. "Lantree" przeszła badania medyczne, po których została zdiagnozowania jako zdolna do służby. Wkrótce po tych o tych badaniach "Lantree" został przydzielony do sektora Gamma 7.

Na pięć dni przed Czasem Gwiezdnym: 42494.8, Pierwszy Oficer U.S.S. "Lantree" zachorował i rozpoczął leczenie na thelusiańską grypę. Trzy dni przed Czasem Gwiezdnym: 42494,8, U.S.S. "Lantree" odwiedził Darvin Genetic Research Station na planecie Gagarin IV.

Na tej stacji badawczej znajduje się laboratorium, w którym doktor Kingsley i jej zespół pracowali nad tzw. agresywnym systemem immunologicznym. System ten posiadały dzieci powstałe w wyniku manipulacji genetycznych. Zdolny jest on do atakowania wszelkich organizmów żywych, które mogły narazić organizm w niego wyposażony na potencjalne zarażenie się jakąś chorobą. Agresywny system immunologiczny organizmu rozpoczynał w obcym, potencjalnie groźnym dla człowieka, organizmie gwałtowny proces starzenia, który w krótkim czasie doprowadzał do jego śmierci, a przez to do wyeliminowania zagrożenia dla posiadacza tego systemu.

Załoga "Lantree" miała przez chwilę kontakt z dziećmi posiadającymi agresywny system immunologiczny. Wkrótce okazało się, że tak zmodyfikowany system immunologiczny atakuje również ludzi, którzy są jego pozbawieni. Po odwiedzeniu stacji, U.S.S. "Lantree" wyruszył w dalszą drogę, jednak w ciągu kilku dni jego załoga wymarła z powodu starości, którą wielokrotnie przyspieszył agresywny system immunologiczny, z którym nieświadomie się zetknęli. Zanim to nastąpiło, załoga "Lantree" zdążyła nadać wezwanie pomocy. Zostało ono odebrane przez U.S.S. "Enterprise-D", który przybył zbyt późno by pomóc komukolwiek z załogi kapitana Telaki.

"Lantree" został ogłoszony miejscem kwarantanny. Wejście na jego pokład zostało zabronione. Załodze "Enterprise-D" udało się ustalić przyczynę śmierci załogi "Lantree", jak również udało się znaleźć sposób na odwrócenie procesu w przypadku zarażenia. Ale pokład okrętu nadal stanowił zagrożenie, dlatego podjęto decyzję o zniszczeniu U.S.S. "Lantree". Okręt został zniszczony torpedą fotonową wystrzeloną przez "Enterprise-D". (TNG: Unnatural Selection)

Ostatni wpis do Dziennika Pokładowego U.S.S. "Lantree".Edytuj

"Dziennik Pokładowy, Czas Gwiezdny: 42493.1.

Została nas tylko szóstka. Wyznaczyliśmy kurs na najbliższą placówkę Federacji, ale obawiam się, że jest za późno. Wszystkie próby zanalizowania tego, co się dzieje, zawiodły. Przez ostatnich kilka godzin musiałem patrzeć jak przyjaciele starzeją się i umierają. I widzę, że ze mną dzieje się to samo.

Kapitan L.I Talaka, U.S.S. "Lantree"."

Poza ekranem Edytuj

  • Do przedstawienia U.S.S. "Lantree" posłużył zmodyfikowany model U.S.S. "Reliant" NCC-1864, który stworzono dla ST II. Modyfikacja polegała na usunięciu górnego poprzecznego łącznika pomiędzy gondolami napędu na którym umieszczony był moduł zawierający wyrzutnie torped.
  • Mostek U.S.S. "Lantree" to nieco przerobiony i obrócony o 180 stopni pomost bojowy (tzw. Battle Bridge) "Enterprise-D". Główny ekran pomostu bojowego okrętu klasy Galaxy jest widoczny za fotelem kapitana "Lantree". Na "Lantree" w tym miejscu umieszczona jest mapa gwiezdna.

Więcej od Wikii

Losowa wiki