Wikia

Memory Alpha

The Neutral Zone

Dyskusja0
979stron na
tej wiki

Enterprise natyka się na satelitę , dryfującego w przestrzeni kosmicznej.

Data i Worf przesyłają się na jego pokład , gdzie odkrywają kapsuły z zamrożonymi przez kriogenetyków ludźmi( zostali poddani temu zabiegowi by czekać aż zostanie wynaleziony lek na ich nieuleczalne w tamtym czasie choroby,lecz satelita zboczył ze swojej oryginalnej orbity prawdopodobnie na skutek awarii i podryfował w kosmos)z końca XX w. Tylko trójka z nich przetrwała w kapsułach do tego czasu.Zostają zabrani na Enterprise a Data pobiera ich dane z pokładowego komputera satelity.

Picard i Beverly na początku mają wątpliwości czy należy wybudzić "rozbitków" , jednak potem dochodzą do wniosku, że nie ma innego wyjścia.Skorygowanie ich schorzeń zajęło tylko parę minut i po kolei wybudzeni zostają :Clare Raymond( lat: 35 , zawód :gospodyni domowa,powód śmierci: zator), która po ujrzeniu Worfa na nowo traci przytomność:),Ralph Offenhouse( lat:63[wg scenariusza, w epizodzie słyszymy, że ma 55], zawód: biznesmen, powód śmierci:kardiomiopatia) oraz L.Q."Sonny"Clemonds( wiek: ok.47 lat,zawód: muzyk, powód śmieci:nadużycie różnych używek).Wszyscy troje są zszokowani gdy słyszą ,ile lat upłynęło oraz jak wiele się zmieniło, chociaż Sonny wydawał się tym najmniej przejęty( dostał zreplikowaną gitarę od Daty).

W między czasie na mostku trwają przygotowania do ewentualnego nawiązania kontaktu z Romulanami , którzy są podejrzani o zniszczenie bazy federacji oraz którzy kręcą się w pobliżu. Picard pyta Troi o to, jacy są Romulanie , a ona opisuje ich jako pełnych skrajności, raz będących brutalnymi, innym razem miłymi,ze sposobem bycia graniczącym z arogancją , oraz że tylko ich zainteresowanie ludźmi pozwala utrzymać pokój między Imperium a Federacją.

Konferencję przerywa głos Ralpha z intercomu( podpatrzył, jak Riker się komunikował za jego pomocą), który jest przekonany, że znajduje się na statku pasażerskim i to podłej jakości. Picard tłumaczy mu że w obecnych czasach pieniądze nie mają znaczenia i nakazuje trzymać się z dala od intercomu.Troi odwiedza Clare , która tęskni za swoją rodziną. Wyjaśnia, że jej zamrożenie zostało zorganizowane przez jej męża, Donalda, który sądził, że jeśli powierzy ją kriogenetykom,wtedy ona nie odejdzie dla niego tak jak byłoby to w wypadku"normalnej" śmierci. Troi proponuje poszukać danych o synach Clare za pomocą komputera pokładowego i znajduje pokażne drzewa genealogiczne potomków Eddiego i Tommy'ego,a nawet zdjęcie pra-pra-pra.... wnuka Clare, Thomasa który wygląda tak samo jak Donald.Proponuje Clare, by go odwiedziła na Ziemi.

Enterprise nawiązuje kontakt z Romulanami.Offenhouse dostaje się na mostek , skąd Picard nie zdążył kazać go wyrzucić.Podczas rozmowy między Picardem a Romulanami wychodzi na jaw , że ich baza także została zniszczona i też nie wiedzą, kto za to odpowiada(Offenhouse: " Oni też nie wiedzą! Ale są zbyt aroganccy aby się do tego przyznać!").

Gdy statek Romulan oddala się, Zostaje ustalone , że goście z XX wieku wrócą na Ziemię na pokładzie USS Charleston . Podróż będzie co prawda dłuższa , lecz za to da im czas na odnalezienie się w nowej dla nich rzeczywistości. Riker ubolewa, że sami nie mogą ich przetransportować, co by było jak" wizyta przeszłości".

To jest jedynie zalążek artykułu. Pomóż Memory Alpha rozszerzając go.

Poprzedni odcinek:
Conspiracy
Star Trek: Następne Pokolenie
Season 1
Następny odcinek:
The Child

Więcej od Wikii

Losowa wiki