Wikia

Memory Alpha

Tarakis

Dyskusja0
972strony na
tej wiki
Tarakis planet

Tarakis

Tarakis -niezamieszkała planeta klasy M leżąca w Kwadrancie Delta. W XXI wieku (wg. ziemskiego kalendarza) na powierzchni planety znajdowała się kolonia należąca do Nakan. Zamieszkiwały ją 82 osoby.

Wojskowy oddział pod dowództwem komandora Saavdra otrzymał rozkaz ewakuacji kolonistów z Tarakis. Mieszkańcy kolonii nie chcieli być przesiedleni. By ułatwić zabranie wszystkich kolonistów, akcja oddziału Saavdry rozpoczęła się tuż po 2:00 w nocy, dzięki czemu zastano wszystkich kolonistów w kolonii. Pomimo tego nie zdołano jednak zebrać wszystkich. Dwudziestu czterech kolonistów uciekło, prawdopodobnie zabierając ze sobą broń. Pozostałych pięćdziesięciu ośmiu oddział miał odeskortować na miejsce spotkania z transportowcami. W trakcie marszu na miejsce spotkania z transportem, oddział Saavdry dokonał masakry na cywilach. Zabijając wszystkich 82 mieszkańców kolonii.

Nie wiadomo z jakiego powodu doszło do tej masakry. Są przynajmniej dwa możliwe wyjaśnienia. Żołnierze, którzy eskortowali Nakan, byli wyczerpani przynajmniej kilkudniowym brakiem snu i odpoczynku. Prawdopodobnie koloniści, którzy uciekli przed nimi, postanowili odbić pozostałych i uniemożliwić ewakuację z kolonii, dlatego zaatakowali eskortujący kolonistów oddział. Eskortowani koloniści wpadli w panikę zaczęli uciekać, a żołnierze, mając ograniczoną koncentrację z powodu zmęczenia oraz nie mogąc identyfikować celów przez ciemności, otworzyli ogień na oślep. Drugą możliwością jest to, że któryś z żołnierzy, z niewiadomych przyczyn, niepotrzebnie zaczął strzelać, a panika wśród kolonistów oraz zmęczenie żołnierzy i nocne warunki, przyczyniły się do spowodowania masakry.

Nakan Memorial

Pomnik upamiętniający masakrę kolonistów

Po tym zdarzeniu, planeta pozostała niezamieszkała. Zaś na jej powierzchni wzniesiono pomnik upamiętniający masakrę i jej ofiary. Monument nie jest takim zwyczajnym pomnikiem. Zawiera transmiter synaptyczny. Urządzenie to emituje impulsy neurogeniczne, których zadaniem jest umieszczenie w pamięci wszystkich humanoidalnych form życia znajdujących się na planecie i w jej okolicach, zapisów z engramów pamięci żołnierzy, którzy brali udział w tej masakrze. Taki zapis w pamięci powoduje, że dana osoba przeżywa te wydarzenia jakby sama brała w nich udział. Było to zamierzone przez twórców pomnika, którzy uważali, że tylko takie doświadczenie może przyczynić się do uniknięcia podobnych tragedii.

W 2376 roku, planeta została odwiedzona przez czteroosobowy zwiad wysłany z U.S.S. "Voyager" NCC-74656. Biorący w nim udział członkowie załogi okrętu byli pierwszymi osobami z tej załogi, którym "wbudowano w pamięć" wydarzenia związane z masakrą. Po powrocie na pokład, zaczęli oni odczuwać wpływ tych wspomnień. Chcąc poznać przyczynę, kapitan Janeway, postanowiła obrać kurs na odwiedzoną przez zwiad planetę. Im "Voyager" był bliżej planety, tym więcej osób zaczęło doświadczać tych samych wspomnień z masakry. Po dotarciu na orbitę planety i wysłaniu zwiadu odkryto monument. I rozszyfrowano zagadkę. Janeway postanowiła go pozostawić w nienaruszonym stanie i zasilić zapasami energii by mógł działać przez kolejne wieki. By nikogo nie zmuszać do przeżycia tego samego koszmaru, który przeżyła ona i jej załoga, Janeway umieściła na orbicie boję ostrzegającą wszystkich przed tym co znajduje się na planecie. (VGR: Memorial)

Więcej od Wikii

Losowa wiki