Wikia

Memory Alpha

Talaxianie

Dyskusja0
969stron na
tej wiki

Talaxianie sa zaawansowana technicznie, posługującą się napędem warpowym rasą zamieszkującą planetę Talax w kwadrancie Delta. Maja skłonności do dziwactw i mocno rozwinięte poczucie humoru. Są przyjacielscy i chętnie służą pomocą ofiarowując swoje usługi każdemu kto ich poprosi.

Biologia Edytuj

Oxilon

Talaxiański mężczyzna

Plik:Dexa talaxian.jpg

Fizycznie Talaxianie są humanoidami z mnóstwem żółtych plam w czerwono-brązowe kropki na głowie, rękach i ciele. Mają bladą skórę i rudy pióropusz włosów wzdłuż czubka głowy. Talaxian cechują specyficznie zbudowane stopy, które są również żółte w ciemne plamki.

Talaxian feet

Talaxiańskie stopy

Stopy mają długie 5 placów jednak mały palec dorównuje wielkością wielkiemu paluchowi. Mężczyźni mają także bokobrody przypominające owłosienie twarzy u ludzi, jednak Talaxiańskie bokobrody były wrażliwe na dotyk i spełniały rolę seksualną. Talaxianie mają krępą i muskularną budowę ciała. Borg uważali ich za doskonały materiał na drony bojowe. Krew Talaxian jest tak jak u ludzi zbudowana na bazie żelaza przez co ma czerwony kolor. Natomiast układ oddechowy jest w wielu miejscach bezpośrednio połączony z układem nerwowym.

Historia Edytuj

Talaxianie są rasą, która jako jedna z pierwszych w kwadrancie zaczęła posługiwać się napędem warp. Stało się to już w roku 1450 gdy Talaxianie spotkali się z inną rasą zwaną Vaadwaurami. Nie wiadomo dokładnie jak przebiegało to spotkanie, ale to, że słowo vaadwaur w języku Talaxian znaczy tyle samo co głupiec, sugeruje, że nie należało ono do najszczęśliwszych. Talaxianie prowadzili też bardzo ciężką wojnę z Haakonianami od 2340 do 2355 roku. W rezultacie tej wojny wielu Talaxian wyemigrowało w różne rejony kwadrantu. Jedna z grup około 2378 roku osiedliła się nawet na granicy Kwadrantu Delta i Beta. Wojna zakończyła się bezwarunkową kapitulacją rządu Talaxiańskiego wymuszoną przez postępującą degradację środowiska ich macierzystego układu.

Technologia Edytuj

Talaxianie chociaż posługują się technologią warp to sami jej nie wymyślili. Ukradli ją Vaadwaurom. Inne swoje sprzęty zdobywali poprzez kradzież lub też w drodze handlu z innymi rasami. Wiele też zdobywali odzyskując różne części z porzuconych lub zniszczonych okrętów innych ras. Tak więc okręty Talaxian są zlepkiem wynalazków różnych ras kwadrantu.

Więcej od Wikii

Losowa wiki