Wikia

Memory Alpha

T'Pol

Dyskusja0
979stron na
tej wiki
T'Pol1
T'Pol
Rasa: Wolkan
Płeć: kobieta
Data urodzenia: 2088
Miejsce urodzenia: Wolkan

Przynależność:
Ranga: komandor Ziemskiej Floty Gwiezdnej, subkomandor wolkańskiej Floty
Stanowisko: nieznany, wcześniej Pierwszy Oficer i Oficer Naukowy na Enterprise NX-01
Odtwórca roli: Joelene Blalock

T’Pol była pierwszą obywatelką Wolkana, która służyła na ziemskim okręcie. I pierwszą, która wstąpiła do Ziemskiej Floty Gwiezdnej. Zanim to jednak nastąpiło służyła w wolkańskim Ministerstwie Bezpieczeństwa.

Jej pierwszym zadaniem, było schwytanie siedmiu z dziewiętnastu wolkańskich agentów, którzy mieli przeniknąć do przestępczego podziemia na Algeron i podczas wykonywania zadania odmówili powrotu na Wolkan, naprawdę przystając do algerońskich grup przestępczych.

Udało jej się złapać pięciu renegatów. Pościg za pozostałymi dwoma – Jossenem i Menosem – doprowadził ją aż na Risę. Tam podczas pościgu, zmuszona była, w obronie własnej, zabić Jossena. Menosowi zaś udało się uciec.

Po powrocie na Wolkan, T’Pol nadal nie mogła się otrząsnąć z poczucia winy spowodowanego zastrzeleniem Jossen’a. Doprowadziło ją to do zaburzeń emocjonalnych i jej przełożeni postanowili ją wysłać do klasztoru P’Jem, gdzie przebywała przez kilka miesięcy. Aby ponownie odzyskać równowagę emocjonalną, mnisi z P’Jem przeprowadzili u T’Pol rytuał Vol'Ara, dzięki któremu zapomniała ona o wydarzeniach na Risie i stłumiła emocje z nimi związane.

Po zakończeniu pracy w Ministerstwie Bezpieczeństwa, T’Pol została przeniesiona do Dyrektoriatu Naukowego. Przez ponad rok służyła jako Oficer Naukowy na okręcie "Seleya".

Tuż po zakończeniu służby na "Seleya", została przeniesiona na Ziemię i rozpoczęła pracę w wolkańskim korpusie dyplomatycznym. Na Ziemi przebywała dwa lata.

W kwietniu 2151 roku T’Pol została tymczasowo przydzielona na ziemski okręt Enterprise. Była to pierwsza misja najnowszego okrętu Ziemskiej Floty Gwiezdnej. Miała, po dziewięćdziesięciu latach przygotowań, rozpocząć ziemską eksplorację kosmosu.

Wolkańskie władze były przeciwne startowi Enterprise i starały się odradzić Dowództwu Floty dokonanie tego kroku. Kompromisowym rozwiązaniem stało się przydzielenie przedstawiciela Wolkana na okręt podczas jego pierwszej misji, która miała potrwać tylko osiem dni.

Na czas misji, T’Pol otrzymała stanowisko Pierwszego Oficera i Oficera Naukowego. Miała jednocześnie doradzać Ziemianom podczas ich pierwszej misji i obserwować ich postępowanie.

T'Pol2
T'Pol na mostku Enterprise NX-01
DaxDodany przez Dax

Ponieważ misja zakończyła się sukcesem, Dowództwo Floty Gwiezdnej, postanowiło, zmienić plany i rozkazało Enterprise rozpocząć pierwszą ziemską dalekosiężną misję badawczą. T’Pol pozostawiono na stanowisku, które otrzymała w momencie jej przydziału na okręt.

W miarę przebywania na pokładzie Enterprise, T’Pol zaczęła zmieniać zdanie o ludziach, a członkowie załogi Enterprise również z czasem przestali traktować ją jak narzuconego przez Wolkan szpiega, a zaczęli traktować jak członka załogi. Na skutek tych zmian, T’Pol poparła załogę okrętu, gdy Wolkanie domagali się odwołania misji Enterprise. Co więcej, w obronie Ziemian nie zawahała się wytknąć swoim rodakom i wolkańskiemu Najwyższemu Dowództwu błędów przez nich popełnionych. Zaskoczyła tym zarówno Wolkan jak i Ziemian. Dzięki jej wstawiennictwu, misja Enterprise mogła być kontynuowana dalej.

Misja badawcza Enterprise trwała dwa lata, gdy Ziemia została zaatakowana przez sondę wysłaną przez Xindi. Enterprise otrzymał rozkaz powrotu na Ziemię, a po modernizacji wyruszył do Obszaru Delfickiego.

Wolkańskie Najwyższe Dowództwo zdecydowało się odwołać T’Pol ze służby na Enterprise i nakazało jej powrót na Wolkan. Jednak, zżycie z załogą okrętu zaowocowało wykształceniem się więzi pomiędzy ludźmi a Wolkanką. T’Pol stanęła przed dylematem: posłusznie wykonać rozkaz, czy zachować się lojalnie wobec załogi Enterprise, który potrzebował doświadczonego oficera. Postanowiła sprzeciwić się rozkazom wolkańskiego Dowództwa i dołączyć do załogi. Kosztowało ją to karierę.

Misja w Obszarze Delfickim jeszcze bardziej zbliżyła T’Pol do reszty załogi Enterprise. Po powrocie na Ziemię, formalnie poprosiła Dowództwo Floty Gwiezdnej o przyjęcie jej do Floty i przydział na Enterprise. Była pierwszą Wolkanką, która zdecydowała się na służbę w Ziemskiej Flocie Gwiezdnej. Zrobiła to wbrew władzom Wolkana, które nie były tym zachwycone.

W uznaniu jej zasług, Dowództwo Floty Gwiezdnej, wyraziło zgodę i awansowało ją do stopnia komandora. Służyła na Enterprise aż do czasu, gdy okręt został wycofany ze służby.

Przebieg służby Edytuj

21??-2135 
T’Pol przechodzi szkolenie na agenta Wolkańskiego Ministerstwa Bezpieczeństwa.
2135 
T’Pol zostaje wysłana na swą pierwszą misję, której celem jest schwytanie i sprowadzenie na Wolkan siedmiu zbiegłych wolkańskich agentów działających przy infiltracji świata przestępczego na Algeron i odmawiających powrotu na Wolkan. Udaje się jej schwytać pięciu zbiegów. Szósty zostaje przez nią zabity. Siódmemu udaje się jej uciec. Po powrocie na Wolkan, wyrzuty z powodu zabicia zbiega powodują u T’Pol niestabilność emocjonalną. Zostaje wysłana do klasztoru P’Jem, gdzie przebywa przez kilka miesięcy.
21??-21?? 
T’Pol bierze udział w misji Tomed.
21??-2149 
T'Pol zostaje przeniesiona do Wolkańskiego Dyrektoriatu Naukowego.
2148-2149 
T’Pol służy jako Oficer Naukowy na wolkańskim okręcie "Seleya", dowodzonym przez kapitana Vorisa.
2149 - kwiecień 2151 
T’Pol przebywa na Ziemi, pracując w wolkańskiej misji dyplomatycznej w Sausalito.
13 kwietnia 2151-kwiecień 2153 
Subkomandor T’Pol zostaje przydzielona na Enterprise. Zostaje Pierwszym Oficerem oraz Oficerem Naukowym. Okrętem dowodzi kapitan Jonathan Archer.
Kwiecień 2153-luty 2154 
Subkomandor T’Pol składa rezygnację ze służby w wolkańskiej Flocie. Pozostaje na pokładzie Enterprise jako Pierwszy Oficer i Oficer Naukowy i bierze udział w misji Enterprise w poszukiwaniu Xindi i zniszczeniu ich broni mającej zniszczyć Ziemię.
Maj 2154-2161 
T’Pol formalnie zostaje przyjęta do Ziemskiej Floty Gwiezdnej. Otrzymuje stopień komandora. Pozostaje na stanowisku Pierwszego Oficera i Oficera Naukowego na Enterprise, aż do momentu wycofania okrętu z czynnej służby.

Więcej od Wikii

Losowa wiki