Wikia

Memory Alpha

Star Trek Nemesis

Dyskusja2
972strony na
tej wiki

Star Trek X: Nemesis - jest dziesiątym filmem pełnometrażowym osadzonym w realiach Star Trek wyprodukowany w 2002 roku. Reżyserią zajął się Stuart Baird.

FabułaEdytuj

Załoga U.S.S. "Enterprise" NCC-1701-E świętuje w przeddzień wielkich zmian. Komandor William T. Riker i Doradca Deanna Troi po latach postanawiają wziąć ślub. Jednocześnie Riker wkrótce ma objąć dowództwo nad własnym okrętem - USS Titan. Tymczasem na planetach Romulus i Remus, w samym sercu Imperium Romulańskiego wykuwa się przeznaczenie. W brutalnym zamachu giną Pretor i niemal wszyscy senatorowie. Z chaosu wynurza się zdolny, młody strateg, który dzięki poparciu armii przejmuje władze w Imperium i ogłasza się Pretorem. Tymczasem Geordi LaForge wykrywa na jednej z planet w pobliżu Romulańskiej Strefy Neutralnej osobliwą sygnaturę energetyczną, która identyfikuje jako pozytronową. Kapitan Picard podejmuje decyzję by zbadać tą osobliwość. Oznacza ona bowiem z dużym prawdopodobieństwem, że na planecie Kolarus III w układzie Kolarus przebywa android podobny do komandora Daty. Odnaleziony mechanizm w istocie jest jedną z wcześniejszych kreacji doktora Soonga - prototypem Lore'a i Daty, o imieniu B4 (czyt. jak Before). Dowództwo Floty w osobie adm. Janeway informuje Picarda, że nowy Pretor, rzekomo pochodzący z Remusa - Shinzon - pragnie rozpocząć pokojowe negocjacje z Federacją. W tym celu "Enterprise" zostaje wysłany w przestrzeń romulańską. W trakcie pierwszego spotkania z Shinzonem okazuje się, że jest on klonem Picarda i że doszedł on do władzy dzięki poparciu ufających mu Reman. Shinzon próbuje zdobyć zaufanie Picarda ukazując mu wszelkie istniejace podobieństwa między nimi. Nadzieja na pokój pryska jednak, kiedy LaForge odkrywa, że na pokładzie silnie uzbrojonego okrętu Shinzona znajduje się broń masowego rażenia oparta o promieniowanie talaronowe. Mroczne serce Shinzona przesiąknięte goryczą w kopalniach Remusa nienawidzi wszystkich - zarówno Romulan jak i Ziemian. Planuje wykorzystać potężną broń do rzucenia na kolana całego Kwadrantu, rozpoczynając od zniszczenia Ziemi. Co gorsza okazuje się, że technika klonowania Shinzona była daleka od perfekcji. Aby przeżyć Shinzon potrzebuje kompletnej transfuzji krwi od kompatybilnego dawcy. Jedynym jest Picard. Życie Shinzona oznacza śmierć Picarda. Śmierć Picarda oznaczać będzie koniec wszelkiego życia na Ziemi.

ObsadaEdytuj

To jest jedynie zalążek artykułu. Pomóż Memory Alpha rozszerzając go.

Więcej od Wikii

Losowa wiki