Wikia

Memory Alpha

Star Trek III: W poszukiwaniu Spocka

Dyskusja0
979stron na
tej wiki
Star trek 3 poster
Polski Tytuł Star Trek III: W poszukiwaniu Spocka
Oryginalny Tytuł Star Trek III: The Search for Spock
Gatunek science-fiction
Data premiery 01-06-1984
Reżyseria Leonard Nimoy
Scenariusz Harve Bennett

Star Trek III: The Search for Spock - (Star Trek: W poszukiwaniu Spocka) - trzeci film pełnometrażowy serii Star Trek. Został wyprodukowany przez Paramount Pictures w 1984, w reżyserii Leonarda Nimoya, grającego też jedną z główych ról.

Mimo popularności w USA, film nigdy nie trafił do polskich kin, został jedynie wyemitowany w telewizji oraz ukazał się na DVD.

Obsada Edytuj

Fabuła Edytuj

Akcja filmu rozpoczyna się w tuż po wydarzeniach przedstawionych w Star Trek: Wrath of Khan. Dr McCoy namawia Kirk i załogę, by powrócili na planetę Genesis i zabrali stamtąd ciało Spocka. W międzyczasie Sarek na spotkaniu z Kirkiem informuje go, iż Spock przed śmiercią mógł przekazać swoją Katrę, żyjącą duszę, jemu lub któremuś z członków załogi. "Nosicielem" okazuje się być Dr McCoy. Objęcie kwarantanną planety Genesis, zmusza Kirka i załogę do wykradzenia przeznaczonego na złomowanie Enterprise, sabotowania USS Excelsior i złamania rozkazów dowództwa. Na miejsce załoga natrafia na Klingonów a w walce z nimi zniszczeniu ulega Enterprise. Po przeniesieniu się na powierzchnię planety okazuje się, że poza roślinnością istnieją na niej także inne formy życia. Jedną z nich jest młody Wolkan, który okazuje się być odrodzonym Spockiem.

Więcej od Wikii

Losowa wiki