Wikia

Memory Alpha

Star Trek: Deep Space Nine

Dyskusja0
979stron na
tej wiki
DS9-crew
Załoga DS9
DaxDodany przez Dax
Skrótowa nazwa: DS9
Polski tytuł: Star Trek: Deep Space Nine,
Star Trek: Stacja Kosmiczna
Pomysł serii: Rick Berman,
Michael Piller,

Ira Steven Behr

Studio: Paramount Pictures
Daty produkcji: 1993-1999
Odcinki: 176 (7 sezonów)
Przedział czasowy: 2369-2375
DS9-bottom
Stacja Deep Space 9
DaxDodany przez Dax

Star Trek Deep Space Nine był trzecim serialem sagi i pierwszym serialem, którego twórcą nie był twórca sagi Star TrekGene Roddenberry. Pierwsza emisja serialu w USA trwała od 3 stycznia 1993 roku do 2 czerwca 1999 roku.

O serialuEdytuj

Deep Space Nine było szczególnym serialem w kilkudziesięcioletniej historii sagi. Był to pierwszy serial, który nie został stworzony przez Gene Roddenberry’ego. Był też pierwszym serialem, który odszedł od koncepcji ciągłej podróży w poszukiwaniu nowych światów, na rzecz umiejscowienia wszystkich wątków akcji w jednym miejscu –na stacji kosmicznej.

Z początku pomysł ten wydawał się niewypałem. Scenarzystów ograniczała koncepcja umiejscowienia akcji w jednym miejscu. Znudzeni widzowie zarzucali DS9, że hasło towarzyszące poprzednim dwóm serialom Star Trek TOS i Star Trek TNG: „śmiało podążać tam, gdzie nikt jeszcze nie dotarł”, powinno zmienić się na „śmiało siedzieć i czekać aż ktoś do nas przyjdzie”, a sam serial powinien nosić nazwę Deep Sleep Nine.

Z początkiem trzeciego sezonu Deep Space Nine zaczęło się jednak zmieniać. Producenci chcąc uratować serial i nie odejść od pomysłu umiejscowienia jego akcji na stacji kosmicznej, która, w odróżnieniu od USS Enterprise, nie mogła zmienić swojego miejsca z odcinka na odcinek, postawili na rozwój postaci i to zarówno głównej obsady serialu jak i postaci drugoplanowych. Dodano do tego wątek Dominium, który zaczął być szybko rozwijany w kierunku konfliktu z Federacją. Aby jeszcze bardziej uatrakcyjnić serial, do Deep Space 9 dodano nowy okręt -USS Defiant.

Rozwój wszystkich postaci głównych i drugoplanowych zaowocował stworzeniem wielowątkowej, złożonej fabuły serialu. W odróżnieniu od wcześniejszych seriali i później stworzonego Star Trek Voyager, fabuła Deep Space Nine wyróżniała się jednym głównym wątkiem i dobrze wplecionymi w niego licznymi wątkami poślednimi. Dawało to więcej swobody scenarzystom i na tyle wzbogaciło serial by mogły powstać świetne scenariusze.

Wprowadzone zmiany sprawiły, że serial okazał się strzałem w dziesiątkę i to, co na początku było jego głównymi wadami, przekute zostało w jego zalety. Deep Space Nine stał się jednym z najlepszych seriali S-F. Nawet zagorzali przeciwnicy Deep Space 9 przyznają, że serial jest bardzo dobry i że jego fabuła jest tak bogata i dobrze przedstawiona, że bije pod tym względem wszystkie dotychczasowe seriale wchodzące w skład sagi i jest uznawany do dziś za najlepiej napisaną, zagraną i wyprodukowaną serię w dziejach całej sagi.

ObsadaEdytuj

Postacie pierwszoplanoweEdytuj

Postacie drugoplanowe

ProducenciEdytuj

ScenarzyściEdytuj

MuzykaEdytuj

Zobacz też Edytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki