Wikia

Memory Alpha

San Francisco Starfleet Yards

Dyskusja0
969stron na
tej wiki
Plik:Enterprise11.jpg

San Francisco Starfleet Yards (znana również jako San Francisco Navy Yards lub San Francisco Yards) -najprawdopodobniej istniejąca przynajmniej od pierwszej połowy XXII wieku, stocznia Floty Gwiezdnej najpierw należąca do Zjednoczonej Ziemi, a później do Zjednoczonej Federacji Planet.

SFSFY station

Stacja kosmiczna wchodząca w skład kompleksu stoczniowego, 2271 rok

Kompleks stoczniowy, w skład którego wchodzą doki oraz przynajmniej jedna stacja kosmiczna, znajduje się na orbicie Ziemi. Część prac stoczniowych wykonuje firma Yoyodyne Propulsion Systems.

Lista okrętów zbudowanych w tej stoczniEdytuj

Lista okrętów prawdopodobnie zbudowanych w tej stoczniEdytuj

Według tabliczki dedykacyjnej umieszczonej na mostku U.S.S. "Dauntless" NX-01-A, okręt ten został zbudowany w San Francisco Starfleet Yards. Jednakże nie może to być uznane z pewnik ponieważ, przedstawiony załodze U.S.S. "Voyager", "Dauntless" okazał się okrętem należącym do przedstawiciela obcej rasy, który za pomocą technologii holograficznej “ucharakteryzował” swój statek na podobieństwo okrętów federacyjnej Floty Gwiezdnej.

"Enterprise" NX-01 został dołączony do listy okrętów prawdopodobnie zbudowanych w San Francisco Starfleet Yards, dlatego, że okręt ten zbudowano w doku najwyraźniej należącym do tego samego kompleksu co dok, w którym powstała "Columbia" NX-02. Na tabliczce dedykacyjnej "Columbii" jest napis sugerujący że okręt został zbudowany właśnie w tej stoczni. Ponadto obydwa okręty zostały zbudowane w czasach, gdy ludzkość dopiero zaczynała rozwijać swój potencjał dotyczący lotów w kosmos i z tego względu obiektów tak zaawansowanych i wymagających nakładów jak stocznie było niewiele.

Ent-B

U.S.S. "Enterprise-B" w doku

U.S.S. “Enterprise-B” również został dołączony do listy okrętów prawdopodobnie zbudowanych w stoczni San Francisco. Powodem jest to, że w Star Trek: Generations widzimy dok na orbicie Ziemi, którego wygląd sugeruje, że należy on do tego kompleksu stoczniowego. Ponieważ nie jest to jednak w żaden inny sposób udowodnione, okręt trafił na listę prawdopodobnie zbudowanych w tej stoczni.

Zobacz równieżEdytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki