Wikia

Memory Alpha

Romulański Bird-of-Prey (XXII wiek)

Dyskusja0
969stron na
tej wiki
Data wprowadzenia do służby: nieznana, przed 2151
Romulan-earlybop

Dane techniczneEdytuj

  • Wymiary:
    • długość: 250 m
    • szerokość: 273 m
    • wysokość: 60 m
  • liczba pokładów: 9
  • Uzbrojenie: broń energetyczna (plazmowa lub dyzruptorowa)

Dane spekulatywneEdytuj

Instytut Daystroma spekuluje, iż liczba załogi to około 100 osób. Uzbrojenie - dwa działka plazmowe, moc wyjściowa 750 TeraWatów, 4 wyrzutnie torped fotonowych. Pancerz wykonany z jednej warstwy standardowego monotanium z dodatkowym, spolaryzowanym pokryciem, grubości 1 cm. Dodatkowo standardowe strukturalne pole integracyjne. Dla prędkości, Instytut proponuje prędkość przelotową warp 2, prędkość maksymalną warp 2,5, a awaryjnie warp 3 przez 2 godziny. (Prędkości podane w starej skali warp.) Okręty te miały odegrać znaczącą rolę w trakcie wojny lat 2156 - 2160.

KomentarzEdytuj

Okręt ten pojawił się w odcinku ENT: Minefield („Pole minowe”). Jak większość okrętów w tym serialu ma on zdecydowanie zbyt „nowoczesny” wygląd jak na jednostkę z XXII wieku. W odcinku tym (zupełnie niepotrzebnie zresztą) pokazano iż statek wyposażony jest w urządzenie maskujące, które nowością będzie dopiero w XXIII wieku. Uzbrojenie okrętu pozostaje niepewne. Zgodnie ze słowami Spocka wojna między sojuszem Ziemi a Romulanami toczyła się z użycie głowic nuklearnych. Tymczasem w „Minefield” Bird-of-Prey oddaje salwę ostrzegawczą w kierunku Enterprise z jakiegoś rodzaju broni energetycznej, plazmowej bądź dyzruptorowej. Wydatne gondole warp kładą kres spekulacjom na temat tego, czy Romulanie posiadali napęd podprzestrzenny w XXIII wieku i wcześniej. Projekt nawiązuje kształtem do Bird-of-Prey z TOS, brakuje jednakże wspomnianego tam ptaka, wymalowanego na kadłubie (TOS: "Balance of Terror" „Równowaga strachu”). Zastrzeżenia budzi też kształt gondol warp, które przypominają te z klingońskiej klasy Raptor.

Więcej od Wikii

Losowa wiki