Wikia

Memory Alpha

Remus

Dyskusja0
979stron na
tej wiki
RemusTerminator
Remus
Nihilus ShadowDodany przez Nihilus Shadow

Remus -leżąca w Kwadrancie Beta, należąca do Imperium Romulańskiego, trzecia z czterech planet systemu Romulus, ojczysty świat Reman.

Po skolonizowaniu Romulusa przez wolkańskich uchodźców, Remus zaczął być stopniowo kolonizowany głównie ze względu na duże złoża dilitu, który jest tam wydobywany do dzisiaj (koniec ziemskiego XXIV wieku), aczkolwiek zlokalizowane tam kopalnie nie nadążają już z dostarczaniem tego surowca, co jest spowodowane albo stopniowym wyczerpywaniem się złóż, albo zbyt szybko rosnącymi potrzebami Imperium.

Remus-Dilitium Mine2379
Remus-powierzchnia planety. Widoczne kopalnie dilitu. 2379 rok.
DaxDodany przez Dax

Kolonizację utrudniają warunki panujące na Remusie. Remus jest planetą, której jedna strona jest zawsze skierowana w stronę gwiazdy systemu (jest to tzw. obrót synchroniczny). Wysoka temperatura powoduje, że zamieszkana jest tylko druga, “ciemna” strona planety.

Remanie zostali podbici przez Romulan i do dziś stanowią nisko stojącą, w hierarchii społeczeństwa Imperium, kastę. Imperium wykorzystuje ich praktycznie tylko w dwóch celach: mięsa armatniego oraz pracowników remańskich kopalni.

W 2154 roku dwie romulańskie drony zostały wysłane z Remusa, z zadaniem zniszczenia “Enterprise” NX-01. (ENT: The Aenar)

Poza ekranemEdytuj

  • Remus został zaznaczony na mapie gwiezdnej pokazanej w TNG: Conspiracy (widać ją w pokoju, w którym zginął Dexter Remmick).
  • Wg. niektórych niekanonicznych książek, Remus jest nazywany przez Romulan ch'Havran i panują na nim bardziej umiarkowane warunki niż na Romulusie.
  • W naszym rzeczywistym świecie, odkryto (w czerwcu 1996 roku) jedną planetę, charakteryzującą się obrotem synchronicznym. Jest to, odległy o 43,9 roku świetlnego od Ziemi gazowy gigant, Upsilon Andromedae b. Jej gwiazdą jest Upsilon Andromedae A w konstelacji Andromedy.

Więcej od Wikii

Losowa wiki