Wikia

Memory Alpha

One of Our Planets Is Missing

Dyskusja0
979stron na
tej wiki
Ten artykuł jest napisany
z punktu widzenia
realnego świata
Ma icon filmstrip
One of Our Planets Is Missing
Cosmic cloud engulfs the Enterprise
Kosmiczna chmura ogarnia Enterprise
GvsualanDodany przez Gvsualan
Tytuł odcinka: One of Our Planets Is Missing
Seria: TAS
Sezon: I
Odcinek: 3
Seryjny numer produkcji: 22007
Data pierwszej emisji w USA: 22 września 1973
Scenariusz Marc Daniels
Reżyseria Hal Sutherland

Załoga Enterprise odkrywa, że wielka, pożerająca planety chmura weszła w przestrzeń Federacji.

Streszczenie Edytuj

"Dziennik kapitański, data gwiezdna 5371.3. Wielka, kosmiczna chmura pochodzi spoza naszej galaktyki. Niczego takiego wcześniej nie widziano. Dowództwo Gwiezdnej Floty wysyła USS Enterprise by zbadać zjawisko, gdyż jesteśmy jedynym statkiem w zasięgu. Naszą obecną pozycją jest system gwiezdny Pallas 14, w którym leżyMantilles, najgęściej zamieszkała planeta Federacji.

Gdy Enterprise podchodzi do systemu Pallas 14, chmura dosięga planety Alondra, która znika z sensorów. Pochłonęła ją chmura, i w kilka sekund rozbiła na małe kawałki. Kirk pyta, "Spock, czy to możliwe, ze ta chmura zjada planety?" Spock potwierdza to przypuszczenie. Chmura zmienia kurs, kierując się wprost na Mantilles. Kirk musi przyspieszyć i nakazuje warp 8..

"Dziennik kapitański. Uzupełnienie. Z szybkością warp 8 możemy przegonić chmurę, zanim dosięgnie zamieszkałej Mantilles, nie jesteśmy jednak pewni, czy zdołamy powstrzymać chmurę materii i energii, tysiące razy większą niż nasz statek.

Enterprise manewruje wprost na chmurę i wnika w nią. Gdy Kirk nakazuje strzelać z fazerów, Spock melduje, że chmura pochłonęła energię wystrzałów.

Ponieważ dokładne możliwości tej istoty nie są jeszcze znane, Enterprise załoga domyśla się jedynie, że nie tylko Mantilles, ale wszystkie planety i systemy są w niebezpieczeństwie. Enterprise decyduje się ostrzec Boba Wesleya, gubernatora Mantillesa. Nim jednak można to zrobić, chmura otacza statek polem wysoko naładowanych cząsteczek antymaterii, wysysając energie z deflektorów. .

"Dziennik kapitański. Uzupełnienie. Enterprise ma tylko15 minut , nim energia zostanie całkiem wyssana, zostawiając nas bezradnymi.

Badania potwierdzają, że chmura jest istotą żywą, i zawiera coś w rodzaju enzymów, powoli rozpuszczających resztki Alondry i zagrażających Enterprise. Przestudiowawszy dokładniej anatomię stworzenia Enterprise obiera kurs na jej system nerwowy, charakteryzujący się zwiększonym poborem energii. Celem zregenerowania zapasu antymaterii statku Montgomery Scott odcina kawałek stworzenia, i używa tak uzyskanej antymaterii do uzupełnienia zapasów statku, dosłownie w ostatniej minucie. Kirk wzdycha, "Scotty, właśnie dałeś Enterprise, i Mantillesowi szansę na przeżycie." Scott odpowiada, "Dziękuję, sir." Spock potwierdza, że stworzenie ma rodzaj mózgu i usłyszawszy to Kirk planuje użyć torpedy fotonowej dla zniszczenia tego mózgu. Gdy Spock przypomina mu o przepisach, dotyczących zabijania istot rozumnych, Kirk mówi, że wie o tym. Nie wiedzą jednak, czy chmura jest inteligentna, a faktem jest, że Mantilles zginie, jeśli jej nie powstrzymają, więc gdyby musiał dokonać wyboru, wybierze ocalenie Mantillesa.

"Dziennik kapitański, data gwiezdna 5372.0. Spock i Uhura namierzają sensorami cel dla naszej torpedy.

Czując się bardzo niepewnym swej decyzji Kirk pyta "Czy dobrze robię, Bones? Kiedyś powiedziałem, że człowiek wyrasta z prymitywnych popędów, mówiąc, 'Dziś nie zabiję.'" Jak zawsze pragmatyczny Bones odpowiada, "Nie możesz jednak pozwolić temu stworzeniu na zniszczenie 80 milionów." Spock mówi im, ze mózg stworzenia jest tak rozległy, iż użycie całej broni Enterprise's nie gwarantuje jego zniszczenia. Powiada, że dla zniszczenia mózgu istoty musiałby eksplodować cały Enterprise i to dokładnie w mózgu. Kirk nakazuje, by Scott przygotował mechanizm autodestrukcji, a Spock by spróbował nawiązać kontakt ze stworzeniem.

"Dziennik kapitański, data gwiezdna 5372.1. Chmura dosięgnie Mantillesa za 7 minut. Spock pracuje nad sięgnięciem do myśli istoty. Wątpię, by zostało nam dość czasu. A nawet, jeśli nawiążemy kontakt, możemy nie móc się porozumieć".

Spock używa techniki Vulcan mind-meld by skontaktować się ze stworzeniem i pozwala mu . Istota zaczyna rozumieć, że jej pożywienie, planety, są zamieszkane przez "Wiele istot, tak małych, ale żywych. Zrozumiałem. Nie chcę zjadać innych istot." Stworzenie pozwala, by Enterprise odleciał w pokoju i zgadza się opuścić galaktykę. Kirk pyta "Spock, co widziałeś?." Pierwszy oficer odpowiada, "Cuda wszechświata, kapitanie. Niewiarygodne, zupełnie niewiarygodne."

Pamiętne cytaty Edytuj

"Spock, czy to możliwe, ze ta chmura zjada planety?"

- Kirk

"Scotty, właśnie dałeś Enterprise i Mantillesowi szansę na przeżycie."
"Dziękuję, sir."

- Kirk i Scott

"Czy postępuję słusznie, Bones? Kiedyś powiedziałem, że człowiek wyrósł z prymitywizmu, powtarzając, 'Dziś nie zabiję.' "

- Kirk

Zza kulis Edytuj

Lassie
Animacja z filmu "Lassie's Rescue Rangers"
GvsualanDodany przez Gvsualan

Występują Edytuj

oraz

Udział biorą Edytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki