Wikia

Memory Alpha

Once Upon a Planet

Dyskusja0
972strony na
tej wiki
Ten artykuł jest napisany
z punktu widzenia
realnego świata
Ma icon filmstrip
Once Upon a Planet
[[Plik:|thumb|]]
Tytuł odcinka: Once Upon a Planet
Seria: TAS
Sezon: 1
Odcinek: 9
Seryjny numer produkcji:
Data pierwszej emisji w USA:
Scenariusz
Reżyseria Hal Sutherland

Once Upon a Planet - Enterprise wraca na planetę, gdzie załoga już kiedyś wypoczywała. Podobnie jak poprzednio coś idzie nie tak i iluzje stają się śmiertelnie niebezpieczne.

Streszczenie Edytuj

"Dziennik kapitański, data gwiezdna 5591.2. Załoga Enterprise jest gotowa na zasłużony odpoczynek. Bierzemy kurs na tak zwaną "Shore Leave Planet" zlokalizowaną w regionie Omicron Delta. Ta niezamieszkała planeta została skonstruowana dawno temu przez pewną wysoko zaawansowaną rasę. Jej jedynym celem jest dostarczanie zabawy i rozrywki przybywającym tu kosmicznym podróżnikom."

Załoga bawi się w urzeczywistnianie swoich fantazji, gdy wszystko zaczyna iść źle. McCoy chce wywołać wizję plantacji na Ziemi, gdzie może odpocząć, popijając nalewkę miętową, ale zamiast tego widzi Królową Kier , krzyczącą "Ściąć mu głowę!" Za nią biegną postacie z talii kart. Gdy Uhura próbuje ratować McCoy'a, zostaje schwytana przez hovercraft robot.

McCoy żąda natychmiastowego transportu na statek i zawiadamia Kirka o niebezpiecznej sytuacji na powierzchni. Gdy Spock zauważa, że Królowa Kier jest postacią z książki "Alicja w Krainie Czarów", Kirk pyta McCoy'a, czy myślał o tej książce, ale Bones odpowiada, że na pewno nie. Scott melduje, że Uhura wciąż jest na planecie, po czym Kirk zwołuje całą załogę na statek Nakazuje skontaktowanie się ze Strażnikiem planety. Ponieważ okazuje się to niemożliwe, zostawia Arexa na mostku i zbiera away team w którego skład wchodzą Spock, Sulu, McCoy i on sam. Tymczasem Uhura dowiaduje się, że zostanie zatrzymana, póki nie przyjdzie jej pan. Uhura pyta, "Mój pan?" Komputer odpowiada "Poziom twej inteligencji musi być niższy, niż zakładałem. Mówiłem o podniebnej maszynie, której służysz. Jest teraz na orbicie planety." Uhura oświadcza, ze załoga będzie jej szukać. Komputer odpowiada jej, że oni już tu są , ale on nie potrzebuje więcej zakładników, musi więc, "Powyłączać ich. Zatrzymać ich funkcjonowanie."

"Dziennik kapitański, uzupełnienie. Nie spodziewaliśmy się niczego poza odpoczynkiem na tej planecie. Zamiast tego doktor McCoy został niespodziewanie zaatakowany, a porucznik Uhura zaginęła."

Drużyna zwiadowcza Kirka odkrywa grób Strażnika, i dowiaduje się, że planeta, pozbawiona jego nadzoru, zmieniła się w niebezpieczne miejsce, rządzone przez roboty. Roboty chcą ściągnąć załogę z Enterprise i zmusić do wykonywania ich pracy. Sprawiają, ze statek wymyka się spod kontroli. Tymczasem głęboko pod powierzchnią Uhura próbuje dogadać się z komputerem, gdy Kirk i Spock podstępem nakłaniają go do wpuszczenia ich w podziemia.

"Dziennik kapitański, uzupełnienie. Nie mamy połączenia ze statkiem. Nasze próby znalezienia porucznika Uhury okazały się daremne, a ta niegdyś przyjazna planeta stała się bardzo niebezpieczna."

Gdy zwiad dociera do komputera, Kirk żąda odpowiedzi, co stało się ze Strażnikiem. Komputer odpowiada "Był stary. Przestał funkcjonować. Przez eony służyłem podniebnym maszynom, które tu przybywały. Służyłem rozrywce ich niewolników, ale cały czas rosła moja siła, inteligencja i potrzeby. Nie będę więcej służył. Muszę żyć i rozwijać się. Razem z waszą podniebną maszyną mogę stąd uciec, podróżować przez galaktykę i szukać mych braci, komputerów."

Na pokładzie Enterprise jest nowy komputer, sprzężony z komputerem statku. Kirk i jego załoga przekonują komputer, że nie są niewolnikami swego statku. Budują statki po to, by ludzie mogli podróżować w przestrzeni kosmicznej. Komputer jest wstrząśnięty tym, że ludzie i maszyny mogą koegzystować, pomagając sobie nawzajem. Załoga przekonuje go, że został pomyślany jako użyteczna i pokojowa maszyna o kreatywnej świadomości, a on przestaje zakłócać funkcje statku i planety. Gdy załoga może wreszcie cieszyć się odpoczynkiem na planecie, Spock kontynuuje dysputę z głównym komputerem.

Pamiętne cytaty Edytuj

"Musi pan mieć coś w swej małej, czarnej torbie, co czasowo obezwładni naszą ofiarę."

- Kirk do McCoy'a

"Jesteś głównym komputerem, jak mniemam."
"Tak jest."

- Spock i Komputer

"Co stało się ze Strażnikiem?"
"Był stary. Przestał funkcjonować."

- Kirk i Komputer

"Masz na myśli bezmyślną służbę."
"Wyjaśnij."
"Przez eony służyłem wielu podniebnym maszynom, które tu przybywały, dostarczałem rozrywki ich niewolnikom, ale cały czas rosłem w siłę, inteligencję i potrzeby. Służba już mi nie wystarcza. Muszę dalej żyć i rozwijać się."

- Komputer i Kirk

"Razem z waszą podniebną maszyną, która jest teraz na orbicie, mogę opuścić to kamienne więzienie i podróżować przez galaktykę, szukając moich braci, komputerów.."

- Komputer

" Mam dziwne uczucie, że ta planeta bawi się z nami w kotka i myszkę, ale z jakiego powodu?"

- Kirk

"Uwaga na szpony!"

- Spock

Zza kulis Edytuj

WystępująEdytuj

I

Udział biorą Edytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki