Wikia

Memory Alpha

Ocampa

Dyskusja0
979stron na
tej wiki

Okampa są humanoidalna rasą zamieszkującą planetę Ocampa w Kwadrancie Delta. Ich wczesna historia jest owiana tajemnicą, ale legendy mówią, że kiedyś byli zdolni do wielkich, bohaterskich czynów.

Biologia Edytuj

Plik:Ocampa Tanis.jpg
Tanis, mężczyzna Ocampa (2372)
Kes
Kes, kobieta Ocampa (2373)
ShranDodany przez Shran
Kes, infant
noworodek Ocampa
GvsualanDodany przez Gvsualan
Ocampa birth
Kobiety Ocampa rodzą w pozycji stojącej
JörgDodany przez Jörg

Ocampa sa rasa pod wieloma względami przypominającą pod względem fizycznym ludzi za wyjątkiem fałdów skóry wokół uszu i przeciętnych rozmiarów ciała. U noworodków uszy nie posiadają fałdów, które tworzą się dopiero w miarę dorastania. Ich życie jest bardzo krótkie i intensywne. Ocampa dożywają około 9 lat ludzkich. W konsekwencji rozwijają się i uczą niebywale szybko. W wieku około 6 miesięcy zaczynają dojrzewać aby osiągnąć pełen rozwój około pierwszego roku życia. Wtedy przez kilka lat mają taki sam wygląd młodego osobnika. Około 4-5 roku życia kobiety Ocampa wchodzą w fazę zwaną elogium. Jest to okres dojrzewania seksualnego i płodności. W tym czasie tworzy się na plecach torba mitralna, która służy do noszenia ciąży. Na dłoniach pojawia się żółta, klejąca substancja zwana ipasaphor. Od chwili pojawienia się ipasaphor partnerzy maja tylko 52 godziny na rozpoczęcie połączenia, które trwa aż 6 dni. W wieku 7 lat wygląd Ocampa zmienia się z młodzieńczego na średni. Gdy osiągają wiek 9 lat rozpoczyna się ostatni etap ich życia zwany morilogium. Polega on na gwałtownym starzeniu się i trwa kilka tygodni. Tuż przed śmiercią, poza zmianą wyglądu i łysieniem wpadają także w amnezję. Interesujące jest to, że przyspieszony metabolizm i krótkie życie jest cecha dominująca ich genomu. Została ona odkryta nie tylko u pół hybryd ale także u ćwierćocampa. Temperatura ich ciała wynosi przeciętnie 16-17 stopni Celsjusza. Ocampa zamieszkujący planetę Suspiria za pomocą technologii wydłużyli długość swojego życia do około 20 lat. Ocampa posiadają także zdolności telepatyczne za pomocą których mogą się komunikować między sobą i jednostronnie z innymi gatunkami. Zdolności mentalne objawiają się wspaniałą pamięcią i telepatią. Niektóre jednostki posiadają minimalne umiejętności telekinezy, przemiany materii na poziomie molekularnym lub wyczuwania energetycznych form życia.

Historia Edytuj

500 pokoleń przed 2370 rokiem na planetę Ocampa przybyła z innej galaktyki rasa Nacene. W wyniku ich działań atmosfera przestała nadawać się do życia i planeta stała się pustynią w wyniku ocieplenia klimatu. Wyginęło wiele gatunków roślin i zwierząt. Nacene pozostawili na planecie dwoje przedstawicieli i zbudowali specjalne urządzenie, które zasilało podziemne miasto gdzie umieścili wszystkich Ocampa. Miasto zapewniało wszystko co niezbędne do życia: wodę, żywność i energię. Dlatego Ocampa nie mieli potrzeby rozwijania własnej technologii. Nacene aby zapewnić Ocampa bezpieczeństwo i chronić ich przed nimi samymi postawili specjalną barierę z pola siłowego , które nie pozwalała zarówno na wdarcie się do miasta jak i wydostanie się z niego. Z czasem bariera zaczęła słabnąć i powstały w niej luki. Dzięki temu kilku Ocampa przedostało się na powierzchnię. W 2072 roku kobieta Nacene zwana przez Ocampa Suspiria zdecydowała się opuścić swojego partnera i poszukać „bardziej interesujących miejsc”. Zabrała ze sobą w tę podróż kilkuset Ocampa. Pod jej kierunkiem rozwijali oni swoje zdolności mentalne oraz stworzyli technologię pomagającą przedłużyć życie. W 2371 roku dysydenci zebrali młode pokolenie Ocampa i chcieli opuścić miasto aby żyć na własny rachunek i zgodnie z legendami. Byli zafascynowani starożytnymi opowieściami o mentalnych zdolnościach ich rasy. Elderowie (kasta rządząca) zażądali zniszczenia zapisów opowieści o wielkości Ocampa, ale dysydenci wierzyli, że siła mentalna nadal istnieje lecz została uśpiona w czasie wieków zależności od Nacene. W tym samym roku zależność od przedstawiciela Nacene została brutalnie zakończona przez jego śmierć. Jednocześnie zostało zniszczone urządzenie zasilające podziemne miasto Ocampa. Jednak przed śmiercią Nacene naładował akumulatory miasta aby funkcjonowało jeszcze przez okres 5 lat czyli do roku 2376. Po tym czasie Ocampa zostali zmuszeni do powrotu na powierzchnię planety wykorzystując miasto wyłącznie jako miejsce zaopatrzenia w wodę.

Więcej od Wikii

Losowa wiki