Wikia

Memory Alpha

Mars

Dyskusja0
969stron na
tej wiki
To jest jedynie zalążek artykułu. Pomóż Memory Alpha rozszerzając go.
292px-Mars
Słońce: Sol
Klasa: K
Średnica: 6 804,9 km
Masa: brak danych
Przyciąganie na powierzchni: O,376 g
Odległość od słońca: 1,523 j.a
Temperatura na powierzchni: -63°C (średnia)
Okres obrotu: 24 h 36 min
Okres orbity: 779,96 dni

Mars (Sol IV) jest czwartą planetą Układu Słonecznego. Znajduje się w Kwadrancie Alfa, w sektorze 001.

Dane Astronomiczne: Edytuj

Położenie: Edytuj

Nazwa: Edytuj

Mars

Sol IV

Naturalne Satelity: Edytuj

Phobos Deimos

Historia: Edytuj

Opierając się na podobieństwach pomiędzy Ziemią i Marsem, naukowcy wysnuli teorię wedle której na powierzchni marsa możliwe jest istnienie życia. W początkach eksploracji kosmosu, prowadzone były różnego rodzaju badania oraz eksperymenty mające na celu potwierdzenie tej teorii.

W roku 1996jedna z sond wysłanych w celu badania powierzchni Marsa odkryła skamieniałości mikroskopijnych form życia. W późniejszym okresie odkryte zostały również organizmy wielokomórkowe (TNG: The Last Outpost, Datalore). Po przemieszczeniu w czasie do roku 1947, Quark, Rom i Nog zostali, przez amerykańskich wojskowych uznani za Marsjan. Dwoje z pośród nich, Jeff Carlson oraz Faith Garland zastanawiali się czy możliwe by było spędzenie tam miesiąca miodowego (DS9: Little Green Men).

W roku 1997 wysłany przez NASA Sojourner stał się pierwszym pojazdem poruszającym się po powierzchni Czerwonej Planety.

W roku 2032 na pokładzie pojazdu Ares IV dotarła pierwsza Ziemska misja załogowa na Marsa, jej dowódcą był Porucznik John Kelly (VOY: One Small Step, ENT: Demons).

W roku 2372 Kapitan Benjamin Sisko wraz z szefem ochrony Odo planowali przetransportować Josepha oraz Jake Sisko na Marsa. Miało to uchronić ich przed schwytaniem w caup d’etat Admirała Leytona (DS9: Paradise Lost).

W roku 3074, żyjący w Kwadrancie Delta Kyrianie sądzili iż U.S.S Voyager pochodzi z Marsa. Uruchomiona kopia zapasowa Doktora skorygowała ten błąd (VOY: Living Witness).

Znaczenie Polityczne: Edytuj

Pierwsza ludzka kolonia na Marsie została założona w roku 2103, podpisana w tym samym roku Deklaracja Praw Podstawowych Kolonii Marsjańskich, stała się pierwszym krokiem w kierunku usamodzielnienia politycznego Marsa. Pośród pierwszych kolonistów Marsjańskich znajdowali się przodkowie Kapitana Jean-Luca Picarda (Star Trek: Generations). Na Marsie znajduje się Utopia Planitia, Powierzchniowa część kompleksu Utopia Planitia Fleet Yard. Kompleks ten jest jedną z największych baz Projektowo konstrukcyjnych Gwiezdnej Floty. Powstały w nim między innymi Okręty Galaxy (U.S.S Enterprise-D) oraz U.S.S Defiant.

Mars był również wżną częścią systemu obronnego Układu Słonecznego. Znajdował się tam Marsjański Obwód Obronny, mający za zadanie ochraniać Planety Wewnętrzne przed wrogimi okrętami (TOS: Court Martial, TNG: The Best of Both Worlds, Star Trek: First Contact, Star Trek: The Next Generation Technikal Manual).

Data przystąpienia Kolonii Marsjańskich do Zjednoczonej Federacji Planet nie jest dokładnie znana.

Kształtowanie Planety: Edytuj

Mars był pierwszą planetą poddaną sztucznym przekształceniom. Pierwotnie koloniści zamieszkiwali w szczelnie zamkniętych miastach na oraz pod powierzchnią planety. Użycie promienia verteronowego do skierowania komet oraz asteroid w bieguny Marsjańskie spowodowało uwolnienie dioksan węglowych, a w rezultacie podniesienie temperatury planety. W roku 2155 warunki na Marsie pozwalały kolonistom na przemieszczanie się po planecie bez użycia ciężkich kombinezonów kosmicznych (ENT: Demons).

Alternatywne linie czasu: Edytuj

W roku 2154, Mars został zajęty przez Xindi planujących zniszczenie Ziemi (ENT:Twilight).

Osoby związane z Marsem: Edytuj

Występowanie: Edytuj

</div>

Informacje dodatkowe: Edytuj

Przedstawiany w zremasterowanej wersji Star Trek:TOS Mars wydaje się być planetą przyjaźniejszą od przedstawianego oryginalnie. Efekt ten osiągnięto poprzez zastosowanie prawdziwych zdjęć Marsa jako podstawy do stworzenia Komputerowej animacji. Odtworzono w niej widok Kanionu Marsjańskiego, największej tego typu formacji w Układzie Słonecznym oraz wielkich chmur widocznych na zdjęciach satelitarnych.

Producenci przedstawili atmosferę Marsa w kolorze zbliżonym do Różu co przeczy przypuszczeniom jakoby wschody i zachody Słońca na planecie były Błękitne. Z drugiej strony taka zmiana kolorystyczna może być uznana za wynik przemian w środowisku jakich dokonano na Marsie.

W odcinku The Best of Both Worlds, Mars został pokazany bez jakichkolwiek widzialnych struktur geologicznych, niezależnie od zamierzoności takiego ukazania, jest ono zbliżone do obrazu Marsa w czasie burzy (TNG: The Best of Both Worlds, Part II).

Więcej od Wikii

Losowa wiki