Wikia

Memory Alpha

Lisa Cusak

Dyskusja0
979stron na
tej wiki
Rasa: Człowiek
Płeć: kobieta
Data urodzenia: 2320 rok
Data śmierci: 2371 rok
Miejsce śmierci: planeta klasy L, Sektor Rutharian
Przynależność: Flota Gwiezdna
Ranga: Kapitan
Stanowisko: dowódca U.S.S. "Olympia"
Odtwórca roli: Debra Wilson (głos)

Lisa Cusak -człowiek, kapitan Floty Gwiezdnej, dowódca U.S.S. "Olympia".

W początkach swojej kariery Cusak otrzymała przydział do Ambasady Federacji na Andorii.

W 2363 roku, dowodząca U.S.S. "Olympia", kapitan Cusak, otrzymała zadanie dowodzenia ośmioletnią misją badawczą w Kwadrancie Beta.

Gdy, pod koniec 2371 roku (około trzy lata i dwa miesiące przed Czasem Gwiezdnym: 51948,3), okręt wracał do przestrzeni Federacji, przelatując przez sektor Rutharian, napotkał na swej drodze system gwiezdny z planetą klasy L otoczoną nieznanym polem energii. Cusak postanowiła zbadać ten fenomen. Skanowanie sensorami aktywnymi spowodowało niespodziewane wyładowanie promieniowania metrionowego, które ciężko uszkodziło okręt. Cusak rozkazała jego opuszczenie. Oprócz kapitan Cusak nikt z załogi nie przeżył katastrofy U.S.S. "Olympia", której szczątki spadły na powierzchnię planety.

Kapsuła ratunkowa, w której była Cusak, została uszkodzona podczas lądowania na planecie i kapitan musiała ją opuścić. Jednak przez to, że planeta należy do klasy L, oddychanie jest na niej utrudnione dla człowieka z uwagi na zbyt dużą zawartość dwutlenku węgla w atmosferze. Cusak musiała wstrzykiwać sobie tri-ox, by dostarczyć organizmowi odpowiedniej ilości tlenu i uniknąć zatrucia tlenkiem węgla.

Cusak udało się wysłać wezwanie pomocy, które odebrał, będący w pobliżu, U.S.S. "Defiant", niestety nie zdążył on przylecieć zanim kapitan nie skończyły się zapasy tri-oxu. Bez niego, nastąpiło zatrucie organizmu dwutlenkiem węgla, co stało się przyczyną jej śmierci.

Cusak's funeral
Pogrzeb kapitan Lisy Cusak, DS9, 2374 rok.
DaxDodany przez Dax

Załoga U.S.S. "Defiant" wysłała zwiad na powierzchnię planety i odnalazła zwłoki kapitan Cusak. Badania przeprowadzone przez doktora Bashira, potwierdziły przyczynę śmierci. Badania, pomogły też odkryć, że pole energii, otaczające planetę, powodowało przesunięcie w czasie sygnału podprzestrzennego o około 38 miesięcy. Sama planeta znajdowała się w normalnej linii czasu, ale sygnał trafiał w oddaloną o około 38 miesięcy przyszłość lub przyszłość, w zależności czy miejscem jego nadania była przestrzeń kosmiczna czy powierzchnia planety.

Ciało kapitan Lisy Cusak zostało zabrane przez "Defiant" i przewiezione na Deep Space 9 gdzie odbył się jej pogrzeb. (DS9: The Sound of Her Voice)

Prywatne życie Edytuj

Lisa Cusak miała przynajmniej dwie siostry. Obie są nauczycielkami. Nie zostało wyjaśnione czy jedna z nich mieszkała kiedyś na stacji kosmicznej, na której Cusak służyła, czy też kapitan Cusak miała trzy siostry.

Podczas przydziału do Ambasady Federacji na Andorii, Cusak poznała Andorianina pracującego w Andoriańskim Ministerstwie Rolnictwa. Była z nim związana przez sześć lat. (DS9: The Sound of Her Voice)

Poza ekranem Edytuj

  • W postać kapitan Cusak wcieliła się Debra Wilson.
  • Postać Lisy Cusak pojawiła się w tylko jednym odcinku -DS9: The Sound of Her Voice i z uwagi na na scenariusz odcinka nie została pokazana na ekranie. Debra Wilson podkładała jedynie jej głos.
  • Debra Wilson została wybrana do tej roli na podstawie nagranej próbki głosu. Podczas wyboru aktorki, która miała zagrać rolę Cusak, producenci nie widzieli ani jednej z osób starających się o rolę. Przesłuchiwali tylko nagrania z próbkami ich głosów.
  • Reżyser DS9: The Sound of Her Voice -Winrich Kolbe - nie pozwolił Wilson spotkać się z resztą obsady DS9 aż do momentu zakończenia prac nad odcinkiem.

Więcej od Wikii

Losowa wiki