Wikia

Memory Alpha

Lal

Dyskusja0
979stron na
tej wiki

Lal była androidem typu Soonga, skonstruowanym przez Datę w 2366 roku. Tworząc Lal Data wykorzystał jako model swój własny mózg pozytronowy, modyfikując jednak liczbę połączeń nerwowych, co sprawiło, że Lal była doskonalszym modelem. Główną motywacją pracy androida była jego chęć stworzenia potomka oraz doświadczenia ojcostwa. Data wybrał dla swojego dziecka wywodzące się z języka Hindi imię, które znaczyło tyle, co ukochany/ukochana. Lal sama wybrała dla siebie wygląd ludzkiej kobiety - Data stworzył nowego androida jako humanoida o neutralnym wyglądzie, pozbawionego płci. Lal dokonała wyboru spośród kilku tysięcy propozycji zaprogramowanych przez Datę w holodecku, decydujc się na powierzchowność, którą Data odwzorował używając skóry i oczu o wiele bardziej realistycznych, niż jego własne. Największe trudności w procesie adaptacji sprawiało Lal zrozumienie interakcji międzyludzkich i zachowań społecznych. Chcąc umożliwić Lal lepszy rozwój w tej dziedzinie, Data posłał ją do znajdującej się na pokładzie USS Enterprise-D szkoły, android nie został jednak zaakceptowany przez obawiające się go dzieci. W tej sytuacji Lal podjęła pracę jako kelnerka na Dziesiątym Dziobowym, gdzie miała możliwość nie tylko obserwować ludzkie zachowania, ale także korzystać z wiedzy i doświadczenia Guinan. Wysyłane przez Datę raporty o postępach w pracy nad nowym androidem zaowocowały przybyciem na Enterprise admirała Anthony'ego Haftela, który kategorycznie domagał się odizolowania Lal i umieszczenia jej w ośrodku naukowym na Galor IV. Pomimo sprzeciwu kapitana Picarda, odmowy Daty, a także faktu, iż Lal pragnęła pozostać na pokładzie Enterprise, admirał wydał rozkaz przeniesienia, który wywołał u Lal emocjonalną reakcję. Doświadczenie strachu doprowadziło do nieodwracalnego uszkodzenia Lal, przyczyniając się do jej śmierci. Data dokonał transferu wspomnień Lal do swojego mózgu, argumentując, iż nie może pozwolić odejść z zapomnienie istocie, która znacząco wzbogaciła jego życie (TNG: "The Offspring").

Więcej od Wikii

Losowa wiki