Wikia

Memory Alpha

Kwadrant Delta

Dyskusja0
979stron na
tej wiki
Plik:Map delta quadrant.jpg
Kwadrant Delta
Kwadrant Delta- jest to nazwa jednego z czterech części Galaktyki. Obszar Kwadrantu Delta wyznaczony jest poprzez dwa południki, przecinające się pod katem 90˚ w centrum Drogi Mlecznej. Najbliższy punkt Kwadrantu jest oddalony od Ziemi o 30.000 lat świetlnych.

W Kwadrancie tym znajduje się główna część jednego z ramion galaktyki oraz skupisko gwiazd klasy M14 i M80 (Star Trek: Voyager background graphic).

Pierwsi Ludzie przybyli do Kwadrantu Delta w 2353 roku(VOY: Dark Frontier). Oficjalna misja Gwiezdnej Floty na ten obszar odbyła się dopiero w roku 2366, kiedy dotarto tam poprzez Barzański korytarz podprzestrzenny(TNG: The Price).

Ze względu na odległość pomiędzy Kwadrantami Alfa i Delta (dla osiągnięcia granic Kwadrantu Okręt klasy Interpid potrzebował 30 lat), wiedza posiadana przez Federację na temat tego obszaru była znikoma. W roku 2371, istota zwana Opiekunem przeniosła okręt federacji USS Voyager na odległość 70.000 lat świetlnych od Ziemi, na teren Kwadrantu Delta(VOY: Caretaker). W roku 2374 po powtórnym nawiązaniu kontaktu z Voyagerem, Federacja otrzymała ogromne ilości danych dotyczących obszaru, na którym przebywał okręt(VOY: Message in a Bottle).

Gdy w 2372 roku Q napotkał w Kwadrancie Delta Voyagera był przekonany, że jego obecność na tym obszarze jest wywołana przez Quinna, innego z przedstawicieli kontinuum Q. Twierdził, że ludzie przez kolejne sto lat nie będą w stanie samodzielnie przybyć na obszar Kwadrantu Delta(VOY: Death Wish).

Powrót Voyagera do Kwadrantu Alfa przyczynił się do znacznego wzrostu wiedzy na temat Kwadrantu Delta(VOY: Endgame).

Sytuacja polityczna Kwadrantu Delta w XXIV wieku: Edytuj

Druga połowa XXIV wieku była okresem zawirowań politycznych na obszarze Kwadrantu Delta. Główna siła polityczno militarna Kwadrantu, Kolektyw Borg, została uwikłana w trwającą na przełomie lat 2373-2374, wojnę z Gatunkiem 8472. Korzystając gatunek Axum ,wywołał rebelię, która miała na celu uwolnienie się z pod władzy Borg. W roku 2378 powracający do Kwadrantu Alfa, USS Voyager, zniszczył wykorzystywaną przez Borg sieć transwarp, a następnie Unimatrix 01, będący prawdopodobnym centrum władzy Kolektywu. Sytuacja polityczna Borg po tych wydarzeniach nie jest znana(VOY: Scorpion, Unimatrix Zero, Endgame).

Historia: Edytuj

Przed milionami lat do Kwadrantu Delta dotarła wywodząca się z Ziemi rasa Voth, tworząc silną i prosperującą cywilizację(VOY: Distant Origin).

Około III wieku epidemia znana jako Phage, zniszczyła wysoko rozwiniętą cywilizację Vidiian, pozostali przy życiu przedstawiciele gatunku stali się łowcami organów, wycinającymi potrzebne im do przeżycia organy z ciał innych gatunków(VOY: Phage).

W XV stuleciu dominującym gatunkiem Kwadrantu Delta byli Vaadvaur, kontrolując rozsiane po całym kwadrancie kolonie przy pomocy sieci korytarzy podprzestrzennych. Zawiązana w 1484 roku Koalicja gatunków pod wodzą Turei zniszczyła imperium Vaadvaur zmuszając tych, który przeżyli do wprowadzenia się w stan kriostaty(VOY: Dragon's Teeth).

W roku 2346 Jal Sankur zjednoczył Kazonów do walki przeciwko ciemiężącej ich rasie Trabe. Po przejęciu kontroli nad terytorium ciemiężców Kazoni podzielili się na liczne sekty rozpoczynając walkę między sobą(VOY: Initiations, Maneuvers, Alliances).

Ważną rolę w drugiej połowie XXIV wieku odgrywała istota nazywana Opiekunem. Nie zajmowała ona konkretnego terytorium. Opiekun przebywał na obszarze należącym do Kazonów, sprawując opiekę nad gatunkiem Ocampa. Opiekun wywodził się z innej Galaktyki, do Kwadrantu Gamma przybył w celu prowadzenia badań(VOY: Caretaker).

Zobacz też: Edytuj

Kwadrant Alfa

Kwadrant Beta

Kwadrant Gamma

Gatunki Kwadrantu Delta

Więcej od Wikii

Losowa wiki