Wikia

Memory Alpha

Kir'Shara

Dyskusja0
972strony na
tej wiki
KirShara

Kir'Shara

Kir'Shara -wolkański artefakt pochodzący prawdopodobnie z okresu Czasu Przebudzenia, zawierający zbiór tekstów stworzonych przez Suraka. Teksty te stanową zapis głoszonej przez Suraka filozofii opierającej się na pacyfizmie i kierowaniu się logiką.

Artefakt ma kształt ostrosłupa o zwężającej się, pod kątem 45 stopni, trójkątnej, podstawie. Na jej ścianach znajdują się napisy w języku wolkańskim. Po aktywacji artefaktu, teksty Suraka zostają wyświetlone w formie holograficznej.

Teksty Suraka, zamieszczone w innych źródłach, zachowały się jedynie przez jakiś czas po śmierci Suraka. Później oryginalne teksty zaginęły lub zostały zniszczone. Nim to się stało, wielokrotnie były kopiowane przez Wolkan. Potem, przez całe wieki, kopiowano już z kopii oryginałów, co doprowadziło do wielu przeinaczeń oryginalnych zapisów Suraka, oraz do różnej ich interpretacji spowodowanej brakiem możliwości konfrontacji tekstu z prawdziwymi zapisami Suraka. Ostatecznie doprowadziło to do wypaczenia filozofii Suraka. Wypaczenie to przybrało na sile po objęciu na Wolkanie władzy przez administratora V'Lasa, który był romulańskim agentem.

W 2137 roku Syrran odnalazł katrę Suraka. Prawdopodobnie dzięki połączeniu jaźni z Surakiem, dowiedział się o istnieniu Kir'Shary, w której zapisane były oryginalne teksty. Przewodzeni przez Syrrana Syrrannici, uwierzyli w istnienie Kir'Shary i poszukiwali wraz z nim zaginionego artefaktu (T'Pau spędziła dwa lata na jego poszukiwaniach).

W 2154 roku, dokonano zamachu bombowego na ziemską ambasadę na Wolkanie. Winą za to obarczono Syrrannitów, a konkretnie T'Pau. Kapitan Jonathan Archer i komandor T'Pol udali się na Wolkan, by odnaleźć i doprowadzić pod sąd T'Pau.

Podczas poszukiwań, Archer i T'Pol spotkali Syrrana. Wkrótce później Syrran zginął podczas burzy piaskowej. Przed śmiercią zdążył dokonać połączenia jaźni z Archerem. Przekazał mu dane o miejscu pobytu Syrrannitów oraz katrę Suraka.

Kir'Shara1

Tekst wyświetlony przez Kir'Sharę po jej aktywowaniu (2154 rok)

Archer odnalazł Syrrannitów w klasztorze T'Karath i dowiedział się, że nie byli oni winni zamachu na ambasadę. Dzięki katrze Suraka, Archerowi udało się też znaleźć, ukrytą w podziemiach tego klasztoru, Kir'Sharę. Po dostarczeniu jej do siedziby wolkańskiego Najwyższego Dowództwa, administrator V'Las został zdymisjonowany.

Kir'Shara rzeczywiście zawierała oryginalne teksty Suraka. Jej odnalezienie przyczyniło się do ponownego powrotu wolkańskiego społeczeństwa na ścieżkę wytyczoną przez filozofię Suraka. (ENT: The Forge, ENT: Awakening, ENT: Kir'Shara)

Więcej od Wikii

Losowa wiki