Wikia

Memory Alpha

Kazoni

Dyskusja0
979stron na
tej wiki

Kazoni to wojownicza rasa z kwadrantu Delta napotkana po raz pierwszy przez Federacyjny okręt USS Voyager w 2371 roku. W 2372 roku byli podzieleni na 18 sekt. Każda sekta posiadała pod kontrola różne zasoby naturalne co powodowało między nimi walki. W 2372 roku przywódcy wszystkich sekt Kazonów zostali zaproszeni przez kapitan Janeway i przywódcę Trabe’ów Mabusem na konferencję pokojową. Jadnak Mabus zgodził się na tę konferencję tylko w jednym celu. Szykował zasadzkę, w której mieli się pozbyć wszystkich przywódców Kazonów jednocześnie. Zamach jednak nie powiódł się ale stał się powodem pogorszenia się i tak niełatwych stosunków Kazonów zarówno z Trabe’ami jak i załogą Voyagera.

Biologia Edytuj

Culluh
First Maje Jal Culluh, Kazoński mężczyzna
GvsualanDodany przez Gvsualan

Kazoni to rasa humanoidalna podzielona na co najmniej dwie odmiany. Mniejszość wyróżniała się brązową skórą podczas gdy powszechnie występowała odmiana ze skórą koloru miedzianego. Czoła wszystkich Kazonów cechował charakterystyczny grzebień w czym przypominają nieco Klingonów. Ich czarne lub brązowe włosy rosły w duże, płaskie czuby, w indywidualny sposób u poszczególnych osobników.

Społeczeństwo Edytuj

Plik:Kazontext.JPG
Kazońskie pismo

Struktura społeczna jest oparta na patriarchacie podzielonym według linii męskich. Kobiety były przez nich traktowane jako istoty niższej kategorii. Między innymi dlatego nie tolerowali kobiet posiadających władzę. Ze względu na różnice kulturowe nie potrafili się porozumieć z kapitan Janeway. Wychowanie dzieci też było specyficzne w ich kulturze. Kształceni byli wyłącznie chłopcy w zakresie technik bojowych. Po osiągnięciu odpowiedniego wieku przechodzili oni swoistą inicjację polegającą na zabiciu wroga. Po pomyślnie przebytej próbie siły i odwagi otrzymywali imię, mające specyficzne znaczenie i odzwierciedlające charakter.

Historia Edytuj

Kazoni byli rasą całkowicie podporządkowaną rasie Trabe’ów, która zajęła ich rodzinną planetę. Wykorzystywani byli do pracy oraz eksperymentów. Nie wiadomo kiedy Kazoni podzielili się na sekty zanim wyzwolili się spod władzy Trabe’ów, ale jasne jest, że sekty już istniały w czasie ich rewolucji. W 2346 roku Jal Sankur zjednoczył wszystkie sekty Kazonów pod swoim przywództwem i poprowadził ich do zwycięskiej walki z Trabe’ami. W tym czasie Kazoni ukradli Trabe’om okręty oraz technologię i rozpoczęli wędrówkę po sektorze. Nigdy więcej nie osiedlili się na stałe na żadnej nowej planecie.

Technologia Edytuj

Zanim Kazoni ukradli technologię Trabe’ów zajmowali bardzo mały obszar kwadrantu. Większość technologii zrabowali innym rasom Kwadrantów zarówno Delta jak i Alfa. Dlatego posiadali kolektory plazmowe czy tarcze deflektora, ale nie znali technologii transporterów ani replikatorów dopóki nie zetknęli się po raz pierwszy z Voyagerem. Statki gwiezdne Kazonów ustępują pod względem taktycznym (zarówno uzbrojeniem jak i zwrotnością) Federacyjnym statkom klasy Intrepid, jednak ogromne rozmiary ich okrętów sprawiają wrażenie dużo groźniejszych niż były w rzeczywistości

Więcej od Wikii

Losowa wiki