Wikia

Memory Alpha

Jean-Luc Picard

Dyskusja0
969stron na
tej wiki
Picard
Jean-Luc Picard
Rasa: Człowiek
Płeć: mężczyzna
Data urodzenia: 13 lipca 2305
Miejsce urodzenia: LaBarre, Francja, Ziemia

Przynależność: Flota Gwiezdna
Ranga: Kapitan
Stanowisko: dowódca USS Enterprise (NCC-1701-E)
Odtwórca roli: Patrick Stewart

Kapitan Jean-Luc Picard (ur. 13 lipca 2305 w La Barre na Ziemii) jest dowódcą flagowego okrętu Floty Gwiezdnej i jednym z jej najwybitniejszych oficerów.

Biografia Edytuj

Młodość Edytuj

Urodził się w małej francuskiej wiosce LaBarre. Jego rodzicami byli Maurice Picard i Yvette Gessard Picard. Miał starszego brata, Roberta. Ojciec był przywiązanym do tradycji hodowcą winorośli, nie uznającym nowoczesnej technologii. Było to przyczyną częstych konfliktów młodego Jean-Luca z jego konserwatywnym rodzicielem. Ojciec starał się wychować obu synów zgodnie ze zwyczajami swoich przodków i przywiązać ich do rodzinnej ziemi. Rodzinną plantację przejął jednak tylko Robert, Jean-Luc opuścił rodzinny dom, prowadzony pragnieniem spełnienia swoich marzeń o dalekich podróżach.

Drogą do spełnienia tych marzeń wydawała mu się Akademia Floty Gwiezdnej. Nie został jednak przyjęty od razu, a dopiero w następnym roku po powtórzonych egzaminach. Był jedynym kadetem pierwszego roku, który wygrał Maraton Akademii na Danula II. Już w Akademii popadł w tarapaty, kiedy za niezwykły (szczególnie u niego) przejaw agresji omal nie został wyrzucony. W powrocie do równowagi pomagał mu stary ogrodnik Boothby, znajomość z którym przerodziła się w prawdziwą przyjaźń, cenioną przez Jean-Luca przez całe jego życie. To właśnie Boothby pomógł mu podjąć właściwą decyzję i ukończyć Akademię. Akademię Floty ukończył jako najlepszy na roku. Zaraz po ukończeniu Akademii otarł się o śmierć, gdy w czasie bójki z dwoma Nausicaanami został pchnięty nożem w serce. Przeżył, ale jego prawdziwe serce zostało zastąpione sztucznym, wymagającym co kilka lat ingerencji chirurgów.

Służba na USS Stargazer Edytuj

Szybko awansował w kilka lat po ukończeniu Akademii był już komandorem. W 2332 roku Jean-Luc Picard został Pierwszym Oficerem na U.S.S. Stargazer NCC-2893, okręcie klasy Constellation. W rok później, po śmierci jego dotychczasowego kapitana, objął dowodzenie na tym okręcie.

W 2355 roku Stargazer został bez żadnej prowokacji zaatakowany przez statek Ferengi, który bardzo szybko dokonał wielkich zniszczeń. Widząc groźbę zagłady statku i załogi Picard zdecydował się na nietypowy manewr - poprzez gwałtowne przyspieszenie sprawił, że Ferengi ujrzeli Stargazera w dwóch miejscach jednocześnie. Ten niezwykły wyczyn przeszedł do historii Floty pod nazwą manewr Picarda. Chwila wahania Ferengi wystarczyła, by Stargazer oddał rozstrzygającą salwę, niszcząc statek wroga.

Było jednak za późno, by uratować „Stargazer’a” i Picard wydał rozkaz opuszczenia statku. Za stratę statku Jean-Luc Picard, zgodnie z przepisami Floty, stanął przed sądem, został jednak oczyszczony ze wszystkich zarzutów.

Służba na USS Enterprise Edytuj

Picard1

Kapitan Picard

W 2364 roku Picard objął dowództwo nowego okrętu flagowego Gwiezdnej Floty – USS Enterprise NCC-1701-D.

Wielokrotnie oferowano mu później stanowisko w admiralicji, którego jednak Picard nigdy nie przyjął, przekładając ponad wszystko służbę na okręcie. Z tych samych powodów Picard nie zdecydował się także na kierowanie Akademią Gwiezdnej Floty.

Zainteresowania i rozrywki Edytuj

Wśród zainteresowań kapitana Picarda główne miejsce zajmuje archeologia, bezpośrednio związana z poszukiwaniem nowych form życia i cywilizacji. W imieniu Federacji. dokonał pierwszego kontaktu z 27 gatunkami.

Po incydencie z gwiezdną sondą zainteresował się grą na flecie. Wolny czas lubi także spędzać w holodeku ze swoją ulubioną postacią detektywa Dixona Hilla, lub jeżdżąc konno. Lubi ziemską literaturę starożytną i muzykę klasyczną.

Do największych problemów Picard'a należą dzieci, w obecności których traci pewność siebie, czuje się nieswojo i nie wie jak z nimi postępować.

Przebieg służby Edytuj

2323-2327 
Akademia Floty Gwiezdnej. Kadet Picard ukończył ją jako najlepszy na roku.
2327 
Farstation Space Earhart. Chorąży Picard wdaje się w bójkę z trzema Nausicaanami i zostaje ciężko ranny (wszczepiono mu sztuczne serce).
2332-2355 
Picard służy na USS Stargazer NCC-2893, na stanowisku Pierwszego Oficera.
2333 
Awansowany do stopnia kapitana, Picard obejmuje dowództwo USS Stargazer, po śmierci dotychczasowego kapitana tego okrętu.
2355 
Po stracie USS Stargazer NCC-2893, w wyniku potyczki z okrętem Ferengi w systemie Maxia Zeta, kapitan Picard zostaje postawiony przed sądem, który wydaje wyrok uniewinniający.
2364-2371, Czas Gwiezdny 41124 
Kapitan Picard otrzymuje dowództwo USS Enterprise NCC-1701-D.
2364, Czas Gwiezdny
41509.1 : Kapitan Picard odrzuca propozycję awansu do stopnia admirała i objęcia funkcji komendanta Akademii Floty Gwiezdnej.
2366/7 
Kapitan Picard zostaje zasymilowany przez Borg i jako Locutus przewodzi okrętowi Borg w bitwie z Flotą Gwiezdną pod Wolf 359. Po sześciu dniach od asymilacji zostaje odbity przez załogę Enterprise-D.
2371, Czas Gwiezdny 48650,1 
USS Enterprise zostaje zniszczony na skutek walki z Klingonami na orbicie Veridian III. Kapitan Picard oczekuje na nowy przydział.
2372, Czas Gwiezdny
49827,5 : Kapitan Picard otrzymuje dowództwo USS Enterprise NCC-1701-E.
2373 

Ingerencja temporalna. USS Enterprise-E uniemożliwia Borg zasymilowanie Ziemi.

2375 
Kapitan Picard i jego załoga uniemożliwiają przymusowe przesiedlenie Ba’Ku zorganizowane przez admirała Dogherty’ego.
2379, Czas Gwiezdny 56844,9 
Kapitan Picard i załoga jego okrętu ratują Ziemię przed zniszczenim przez Scimitar - okręt remańskiego pretora Shinzona.

Akta medyczne Edytuj

Raport głównego oficera medycznego, kmd. Beverly Crusher, USS Enterprise-D

Dzięki uprawianej niegdyś atletyce, Picard cieszy się doskonałym zdrowiem. Nadal znajduje czas na szermierkę, tenis i konne sporty, zazwyczaj w holodecku, ale wykazuje też tendencję do przepracowywania się; unika urlopów. Zgłaszał objawy bezsenności. Muszę też odnotować jego uprzedzenie do corocznych badań. Będąc świeżo upieczonym chorążym, w 2327 wdał się w bójkę, w której doznał ciężkiej rany serca wynikłej od pchnięcia nożem. Dla ocalenia życia zostało mu wtedy wszczepione sztuczne serce. Wymagało wymiany po awarii w 2365 r, nadzorowanej w Bazie Gwiezdnej 212 przez ówczesnego Głównego Oficera Medycznego na U.S.S. „Enterprise-D” -komandor Katherine Pulaski. Cztery lata później, po prawie śmiertelnym ataku Lenarian używających skompresowanej broni tetrionowej, znów zostało uszkodzone i wymienione. Odniósł też ranę głowy w okolicy prawej skroni w tym samym wypadku, który doprowadził niegdyś do śmierci komandora por. Jack’a Crusher’a w 2355 r. Kapitan Picard wielokrotnie odnosił rany przy różnych okazjach, jednak żadna nie miała długotrwałego wpływu na psychikę. Po zasymilowaniu przez Borg, został uznany martwym przez admirała J.P. Hanson'a jako ofiara wojny. Zarządzenie to zostało unieważnione po jego odbiciu 6 dni później, po tym jak pokonał opanowany przez Borg umysł Locutus'a i powrócił do swej własnej osobowości. Ten wyczerpujący wypadek spowodował poważne rany emocjonalne. Kapitan wymagał kilku tygodni porad psychologicznych razem z fizyczną rekonwalescencją. Podobny, choć krótszy okres wypoczynku przeszedł też po porwaniu i torturach Kardasjan w 2369 r.

Aktualizacja doradcy Edytuj

Raport doradcy pokładowego kmd. Deanny Troi, USS Enterprise-E, 2373 rok

Minął mniej niż rok czasu służby na naszym nowym statku i zauważam, że myśląc o kapitanie powracam do zdarzeń z przełomu lat 2366-67: raz stłumiony duch jego doświadczeń jako Locutusa i jego wcześniejszych decyzji powrócił. To właśnie drugie spotkanie z Borg przypomniało mu o istnieniu Królowej Borg, która tropiła go wtedy. Jego reakcja na biurokratyczne procedury Floty Gwiezdnej dotyczące jego zaangażowania to temat, który jak się spodziewam zostanie rozwiązany dzięki niezwykle silnemu ego kapitana. Jednakże, opierając się na raportach oficerów obecnych, postanowiłam skupić przyszłe wysiłki w sprawie niegasnącego gniewu kapitana, na swych dawnych porywaczy w przyszłych, jeśli w ogóle nastąpią, spotkaniach z Borg. To zdarzenie ujawniło także drugi i jeszcze nie sprawdzony czynnik w procesie podejmowania decyzji przez kapitana, do rozważenia w przyszłym kryzysie: sama historia jego dowodzenia. Oczywiście kapitan Picard stworzył wybitną karierę i godne pochwały są jego osiągnięcia zarówno w dyplomacji jak i taktyce, lecz jest faktem, że opuścił swój pierwszy okręt – decyzja usprawiedliwiona przez postępowanie sądowe - i stracił drugi. Jego szybkie zgłoszenie się do objęcia nowego dowództwa rozwiało wszelkie wątpliwości we Flocie Gwiezdnej na temat jego zdolności emocjonalnej do prowadzenia nowego statku. Miało to jednak wpływ na opóźnianie jego ostatecznej decyzji o ewakuacji i samozniszczenia nowego okrętu, aby powstrzymać temporalną inwazję Borg. W tym przypadku, dzięki wpływowi pewnej siebie asystentce Zeframa Cochrane'a, Picard dał się przekonać, że samozniszczenie jest jedynym rozwiązaniem. Szczęśliwie znalazł wkrótce inne wyjście, które ocaliło statek, a także jego niezwykłą, silną więź z jego długoletnim drugim oficerem – komandorem por. Datą.

Więcej od Wikii

Losowa wiki