Wikia

Memory Alpha

Imperium Tkon

Dyskusja0
969stron na
tej wiki
Tkon logo
Tkon script

Przykładowy tekst

Imperium Tkon było olbrzymim imperium, które istniało ponad 600 000 lat temu. Jego populacja przekraczała miliard i była niezwykle zaawansowana technicznie. Posiadali nawet możliwości, by przesuwać całe systemy gwiezdne. Używali planet jako posterunków w celach obronnych. Imperium uległo zagładzie niedługo po Erze Makto, kiedy ich rodzima gwiazda stała się supernową.

Imperium posiadało strażników znanych jako Portale, by broniły posterunków i funkcjonowały jako odźwierni dla chcących dostać się do imperium. Jeden z nich, Portal 63, przetrwał i napotkał federacyjny okręt USS Enterprise-D na planecie w systemie Delphi Ardu w 2364 roku. To była pierwsza okazja by dokonać pierwszego kontaktu z Tkonianami, ale także z Ferengi, podejrzanych o kradzież i których ścigała jednostka federacyjna.

Federacja oprócz kilku informacji dotyczących planet w Imperium i poznania języka, a także niewielu faktów historycznych, miała bardzo małą wiedzę o Tkonianinach. Nawet studenci archeologii (np. Jean-Luc Picard) mieli bardzo ograniczoną wiedzę na ten temat w 24. wieku. (TNG: „The Last Outpost”)

Dodatkowe informacjeEdytuj

Zza kadruEdytuj

Podążając za publikacją Star Trek: Deep Space Nine Companion autorstwa Terry J. Erdmanna w opisie odcinka To the Death przez pomyłkę zamieścili informację, że tworząc dekorację do tego epizodu, wzorowano się na tych z odcinka "The Last Outpost" tworzonych dla Imperium Tkon. Chodziło oczywiście o to, że te dekoracje miały ukazywać Ikonię. Błąd został jednak szybko zauważony i poprawiony.

InneEdytuj

W książce Star Trek: The Next Generation - Q Continuum zostało ujawnione, że Imperium Tkon zostało zniszczone po tym jak istota zwana Q poddawała próbom populację przez kilka wcześniejszych dekad. Q spowodował destrukcję ich gwiazdy w wyniku urazy jaką do nich żywił, po tym jak nie udało mu się wywołać wojny domowej. Książka ta także ujawnia, że Tkonianie byli geniuszami w inżynierii słonecznej. W momencie gdy Q niszczył ich gwiazdę, oni ją natychmiast teleportowali poza ich układ słoneczny i w tym samym momencie zastępowali ją całkowicie nową sztuką.

Więcej od Wikii

Losowa wiki