Wikia

Memory Alpha

Deflektor

Dyskusja0
969stron na
tej wiki

Deflektor nawigacyjnyEdytuj

Deflektor nawigacyjny służy do usuwania z drogi statków kosmicznych potencjalnie groźnych obiektów, takich jak pył kosmiczny, rumosz skalny, mniejsze asteroidy, złom.

Efekt ten osiągany jest poprzez emisję silnych strumieni (prawdopodobnie) grawitonów. Z uwagi na to, że emisja grawitonów, które bardzo słabo oddziaływują na materię (grawitacja jest tzw. oddziaływaniem słabym) muszą być bardzo potężne, by odnosiły pożądany skutek, deflektor nawigacyjny może służyć również do emisji różnych innych rodzajów promieniowania - np. promieniowania elektromagnetycznego, jako emiter fazera, albo nadajnik podprzestrzenny. Silny, skompresowany strumień grawitonów może także przebić się do innych wymiarów (przestrzeń gatunku 8472), zaś gwałtowna emisja tachionów powoduje powstanie wiru czasowego.

Jego najbardziej widocznym komponentem jest talerz (misa) deflektora widoczna zazwyczaj z przodu okrętu.

Deflektor bojowyEdytuj

Jest również emiterem, ale emituje on pole siłowe, rodzaj zapory energetycznej o bardzo wysokiej mocy i określonej częstotliwości działania. Pole to zazwyczaj określane jest mianem osłon. Pozwala ono chronić obiekty wewnątrz tego pola przed różnorodnymi zagrożeniami.

Samo urządzenie jest niewidoczne z zewnątrz (choć być może jest tożsame z deflektorem nawigacyjnym). W nowoczesnych okrętach Gwiezdnej Floty (w drugiej połowie XXIV wieku) istnieje prawdopodobnie cała sieć deflektorów bojowych, co pozwala na sprawne manipulowanie (wyłączanie, włączanie) różnorodnych sekcji osłon (np. rufowych), dzięki czemu można oszczędzać energię, lub lepiej sterować obroną przed ogniem przeciwnika.

To jest jedynie zalążek artykułu. Pomóż Memory Alpha rozszerzając go.

Więcej od Wikii

Losowa wiki