Wikia

Memory Alpha

Beyond the Farthest Star

Dyskusja0
969stron na
tej wiki
Ten artykuł jest napisany
z punktu widzenia
realnego świata
Ma icon filmstrip
Beyond the Farthest Star
Entity and kirk (2269)

Istota i Kirk

Tytuł odcinka: Beyond the Farthest Star
Seria: TAS
Sezon: 1
Odcinek: 1
Seryjny numer produkcji: 22004
Data pierwszej emisji w USA: 8 września 1973 roku
Scenariusz Samuel A. Peeples
Reżyseria Hal Sutherland

Załoga Kirka znajduje bardzo stary pojazd, a w nim coś żywego.

Streszczenie Edytuj

"Dziennik kapitański, data gwiezdna: 5221.3. On outward course beyond the fringe of our galaxy do kwarara M-17, źródła dziwnych emisji radiowych. Misja: kartografowanie gwiazd."

W misji badawczej Enterprise doświadcza nagle silnego wpływu hipergrawitacyjnego, pochodzącego z kwazara M-17.Statek zostaje gwałtownie przyciągnięty do gwiazdy, ale udaje mu się zachować standardową orbitę.

Załoga odkrywa wielki, uszkodzony statek, zbudowany przez nieznaną rasę istot. Okazuje się, że to on jest źródłem emisji radiowych. Kirk nakazuje, by Sulu zbliżył Enterprise do wraku, a potem pyta Spocka o odczyty. Spock mówi, że wewnątrz panuje temperatura absolutnego zera a w całym statku nie ma energii, ani do zasilenia układu podtrzymania życia, ani do nadania wiadomości radiowej. Jedyną wykrytą rzeczą jest odczyt magnetyczny, który może być normalny dla metalu użytego przy konstrukcji. Gdy Kirk' pyta, czy metal lub wygląd statku można jakoś sklasyfikować, Spock odpowiada "Ani jedno, ani drugie, kapitanie. Nieznane właściwości, budowa, jest twardszy i jaśniejszy niż jakikolwiek znany metal. Nie ma zarejestrowanego żadnego statku o tym wyglądzie. Analiza spektrum statku wskazuje, że znajduje się on na tej orbicie od 300 milionów lat."

Plik:Pod ship close up.jpg

Kirk decyduje się wejść na pokład pięknie wyglądającego statku razem z Scottym iDr. McCoy, zakładają więc indywidualne pasy podtrzymania życia i zostają przesłani. Wygląda na to, że statek został zbudowany przez rasę insektoidów. Spock notuje "Dziewięciokątne ściany z oknami sugerują podobieństwo do ziemskich owadów, mają kształt plastra, budowanego przez pszczoły miodne; ich komórki są dokładne tego kształtu." Scotty jest zaskoczony, "Popatrzcie na to. Ten metal nie był walcowany ani kuty,; był cięty i splatany." Kirk jest zafascynowany, "Jak sieć pająka." Kontynuując obserwacje naukowe Spock mówi "Jaśniejszy i silniejszy metal niż którykolwiek ze znanych." Kirk zauważa coś niezwykłego, "Patrzcie, wszystkie klapy są otwarte." Scotty zgadza się z nim "Aye, na przestrzał." McCoy snuje domysły, "Musiał to być jakiś wypadek." Spock odrzuca tę możliwość "Wypadek niemożliwy przy tym systemie, Dr. McCoy. Musimy przyjąć inne wyjaśnienie. Takie, że załoga tego statku zniszczyła się sama."

"Dziennik kapitański: Przesłaliśmy się na pokład statku, orbitującego wokół wygasłej gwiazdy. Enterprise nagrywa wszystkie dane, pełny raport sporządzę później."

Kirk kontaktuje się z Enterprise i wywołuje porucznik Uhurę. Pyta ją "Poruczniku, czy wciąż odbiera pani sygnał radiowy z tego statku?" Uhura odpowiada "Nie, kapitanie.Ustał, gdy przesłaliście się na pokład." Kirk nakazuje jej, by trzymała namiar transportu na nich, ponieważ zdecydował się na dokładniejsze zbadanie dziwnego statku. Spock rejestruje na swym rekorderze ślady energii. Mówi Kirkowi, że być może cały statek wykonany został w celu gromadzenia i składowania energii.

Gdy zwiad wchodzi do centrum dowodzenia statku, włącza się odczyt dziennika statku, który wyjaśnia, że załoga próbowała zniszczyć statek, by zgładzić tajemnicza, złożoną z energii istotę, która terroryzowała załogę.

Gdy zwiad wraca na Enterprise, groźna istota dostaje się wraz z nimi na statek. Przejmuje kontrolę nad systemami statku, używając fazerów by zniszczyć statek insektoidów. Staje się jasne, ze istota chce użyć Enterprise by uciec od wygasłej gwiazdy. Spock umieszcza pole siłowe na konsoli nawigacyjnej, tak że istota nie może sterować statkiem. Buierze ona jednak załogę za zakładników. Kirk udaje, że jest jej posłuszny, planuje jednak użycie procy grawitacyjnej do wyrwania się z orbity. Istota, myśląc, że Kirk chce zniszczyć Enterprise skierowawszy go na gwiazdę, ucieka z pokładu, gdy Enterprise uwalnia się z pola grawitacyjnego kwazara, zostawiając stworzenie na orbicie wygasłej gwiazdy na zawsze, skazane na okropną, nieskończoną samotność.

"Dziennik kapitański, data gwiezdna: 5221.8, wpis końcowy. Kontynuujemy kurs poza najdajszą gwiazdę naszej galaktyki. Misja: kartografowanie gwiazd."

Pamiętne cytaty Edytuj

"Spójrzcie, wszystkie panele są otwarte."
"Aye, na wylot."
"Musiał się zdarzyć jakiś wypadek."
"Wypadki nie dotykają takich systemów jak ten, Dr. McCoy. Sądzę, ze musimy przyjąć inne rozwiązanie. Takie, ze załoga tego statku... zniszczyła się sama."

- Kirk, Scotty, McCoy, i Spock

"Cały ten statek został zaprojektowany dla zbierania i przechowywania energii."

- Scotty

"A physiological symptom of latent primal superstition. The fear of primitive people confronting something unknown to them."

- Spock

"W porównaniu z rasą, która zbudowała ten statek, jesteśmy prymitywni. Nawet pan, Mr. Spock."

- Kirk

"Teraz usunie pan pole siłowe z konsoli nawigacyjnej, kapitanie James T. Kirk."
"YWyłączyłeś wszystkie systemy podtrzymania życia i narażasz na niebezpieczeństwo członków mojej załogi. Najpierw przywróć te systemy!"
"All non-essential units are extinguished. Musisz być mi posłuszny."
"A jeśli odmówię?"
"Bądź posłuszny!"

- Magnetyczny organizm i Kirk -

Zza kulis Edytuj

Występują Edytuj

oraz

Udział biorą Edytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki