Wikia

Memory Alpha

Benjamin Maxwell

Dyskusja0
969stron na
tej wiki
Ben Maxwell

Kapitan Benjamin Maxwell na pokładzie U.S.S. "Phoenix", 2367 rok.

Benjamin Maxwell –oficer federacyjnej Floty Gwiezdnej, pełniący służbę we Flocie w XXIV wieku (do 2367 roku).

Maxwell był uważany za jednego z najlepszych dowódców we Flocie. Podczas swojej kariery dowodził przynajmniej dwoma okrętami –U.S.S. "Rutledge" i U.S.S. "Phoenix" NCC-65420. Brał udział w wojnie federacyjno-kardasjańskiej i podczas niej został dwukrotnie odznaczony najwyższymi odznaczeniami Floty za wykazaną odwagę.

W 2362 roku Kardasjanie dokonali masakry na federacyjnych kolonistach zamieszkujących Setlik III. W masakrze tej zginęło około 100 kolonistów w tym żona i dzieci Maxwella. Dowodzony przez Maxwella U.S.S. "Rutledge" był pierwszym okrętem Floty Gwiezdnej, który dotarł na Setlik III jeszcze zanim masakra została przez Kardasjan zakończona. Załoga Maxwella stoczyła tam walkę z oddziałami kardasjańskimi, starając się ochronić pozostałych kolonistów.

Około Czasu Gwiezdnego: 44429.6 (2367 rok) podejrzewający Kardasjan o przygotowywanie się do kolejnej wojny z Federacją, Maxwell wpadł na trop, który potwierdzał jego podejrzenia. Nie podzielił się tym jednak z przełożonymi, ponieważ uważał, że biurokracji Floty podjęcie decyzji zajmie miesiące i niekoniecznie będzie to decyzja, którą by uważał za właściwą. W konsekwencji, dowodzony przez niego U.S.S "Phoenix" samowolnie przekroczył kardasjańską granicę i zniszczył kardasjańską placówkę w systemie Cuellar, gdzie jak Maxwell podejrzewał Kardasjanie gromadzili broń i zaopatrzenie, które miało być przez nich użyte w wojnie przeciwko Federacji.

Dowództwo Floty Gwiezdnej nakazało "Enterprise-D" dotarcie do okrętu Maxwella i przechwycenie go, zanim doprowadzi on do nowej wojny. Nim to się udało (Czasu Gwiezdnego: 44431.7), "Phoenix" zniszczył dwa kardasjańskie okręty. Tym samym liczba ofiar po kardasjańskiej stronie wyniosła niemal 700 osób. Kapitan Maxwell został zdjęty ze stanowiska dowódcy U.S.S. "Phoenix" (oddał dowództwo swojemu Pierwszemu Oficerowi) i na pokładzie "Enterprise-D" dostarczony do Bazy Gwiezdnej 211. Najprawdopodobniej stanął przed sądem i został wydalony z Floty, aczkolwiek dalszy jego los jest właściwie nieznany. Pewną ironią losu jest to, że Maxwell miał rację –Kardasjanie rzeczywiście wykorzystywali zniszczoną przez U.S.S. "Phoenix" placówkę "badawczą" jako składnicę sprzętu wojskowego. (TNG: The Wounded)

Poza ekranem Edytuj

Postać kapitana Benjamina Maxwella zagrał Bob Gunton. Postać ta pojawiła się tylko w jednym odcinku ST –TNG: The Wounded. Jego scenariusz opisywał Maxwella następująco:

"Nie jest tym, kogo można się spodziewać. Drobnej budowy, krótkie siwiejące włosy, kanciasta twarz – mógły być Leninem. Albo Lennonem. Ale w oczach jest ciepło – i humor. Zmarszczki na ich brzegach wskazują na życie z uśmiechem i śmiechem. Jest autentycznie pogodzony ze sobą, i w rezultacie innych to uspokaja."

Więcej od Wikii

Losowa wiki