Wikia

Memory Alpha

Ba'ku

Dyskusja0
972strony na
tej wiki
Artykuł ten opisuje gatunek Ba'ku. Informacje o planecie rodzinnej Ba'ku znajdziesz w Ba'ku planeta.
Anij
Anij, kobieta Ba'ku.
Sojef
Sojef, mężczyzna Ba'ku.
200px
Pismo Ba'ku.
Baku bookpage
Strony z książki Ba'ku.

Ba'ku jest cywilizacją humanoidów z planety Ba'Ku w granicach Ciernistego Pola w sektorze 441.

Ludzie Ba'ku byli technologicznie rozwiniętą humanoidalną cywilizacją. Na początku 21 wieku, rasa ta rozwijała coraz to nowe sposoby budowy broni masowego zniszczenia, i stanęła na krawędzi samozagłady. Mała grupa oświeconych ludzi z Ba'ku uciekła przed tym horrorem i znalazła odizolowaną planetę na której się osiedliła.

Ta grupa ludzi Ba'ku wybrała proste życie odrzucając i zakazując używania technologii. Na początku byli nieświadomi promieniowania metafazowego pierścieni planety, które powodowało znaczące zmniejszenie szybkości procesu ich starzenia, a odkrywszy je później docenili jego działanie.

Ponieważ w wiosce mieszkało mniej niż tysiąc mieszkańców więzi między członkami społeczeństwa Ba'ku były bardzo silne. Ich prosty, prymitywny sposób życia skłonił w końcu trochę młodszych mieszkańców Ba'ku - tych, którzy chcieli wyruszyć w kosmos i badać galaktykę - do buntu przeciw starszyźnie i przejęcia wioski. Kiedy im się to nie udało, zostali skazani na wygnanie i w końcu stali się ludźmi Son'a.

Pierwszy kontakt między Ba'ku a Federacją został nawiązany w roku 2375 podczas nieudanej misji obserwacji kultury, kiedy to zostało odkryte istnienie posterunku obserwacyjnego na powierzchni planety. Komandor porucznik Data wyłączył maskowanie stanowiska obserwacyjnego ujawniając tym samym misje i obserwatorów w ubraniach izolujących. Data poinformował później Ba'ku, że Gwiezdna Flota i obserwatorzy Son'a byli ich wrogami, i zaatakował ich okręt wsparcia na orbicie, statkiem zwiadowczym.

Kapitan Jean - Luc Picard z USS Enterprise-E udał się na planetę, aby schwytać Date i rozwiązać powstały problem. Data został naprawiony, a odpowiedź na pytanie dlaczego przestał działać prawidłowo, doprowadziło załogę Enterprise'a do odkrycia zamaskowanego holostatku Federacji w pobliżu wioski. Wtedy wyszły na jaw zamiary Ru'afo przywódcy Son'a który planował zawładnąć pierścieniami planety i eksploatować potęgę ich promieniowania. Admirał Gwiezdnej Floty Matthew Dougherty współpracował z Son'a, zamierzali oni porwać Ba'ku i przenieść ich na inny świat.

Plany Ru'afo i Dougherty'ego legły w gruzach, kiedy Picard i jego załoga przejęli kontrole nad holostatkiem, przetransportowali Son'a poza statek Ru'afo i zniszczyli Kolektor Son'a.

Pokój na planecie Ba'ku został przywrócony i kilku członków Son'a, a wśród nich Subahdar Gallatin, wróciło do swych rodzin, by żyć w pokoju.(Star Trek: Rebelia)

OsobyEdytuj

ApokryfEdytuj

Według powieści Insurrection przodkowie Ba'ku nazywali się Ka'bu (i pacyfistyczni odszczepieńcy lingwistycznie zabawili się zmieniając kolejność spółgłosek, by nazwać się Ba'ku, co oznacza "Pokojowy"). Ka'bu przemierzali galaktykę w wyrafinowanych statkach kosmicznych; żyli elegancko, w poszukiwaniu piękna, sztuki i fizycznej doskonałość, polegając na mechanizacji w pracy, zamiast pocić się w polu w ordynarny samodział. Lecz klasa artystów oddzieliła się od klasy wojowników i zaczęły się sprzeczki i kłótnie - ten podział na klasy spowodował ich upadek… nie dostępność broni.

Więcej od Wikii

Losowa wiki