Wikia

Memory Alpha

A.G. Robinson

Dyskusja0
979stron na
tej wiki
A.G. Robinson
Kapitan A.G. Robinson. San Francisco, listopad 2150 r.
DaxDodany przez Dax

A.G. Robinson. był kapitanem Ziemskiej Floty Gwiezdnej i jednym z najbardziej doświadczonych ziemskich pilotów testowych XXII wieku.

Robinson i trzej inni piloci testowi – Jonathan Archer, Duvall, Gardner, brali udział w Projekcie NX, który miał na celu rozwój technologii pozwalającej na budowę okrętów osiągających warp 5.

W połowie 2143 roku, komandor Robinson, podczas lotu testowego na NX-Alpha, jako pierwszy przekroczył barierę warp 2. Pilotowany przez Robinsona NX-Alpha bez problemu przekroczył barierę warp 2, osiągając warp 2,1. Niestety po osiągnięciu tej prędkości pilot i kontrola lotów, nadzorująca lot, stwierdzili postępujący, wraz ze wzrostem prędkości, zanik pola warp. Robinson dostał rozkaz zejścia do prędkości podświetlnej, ale go nie wykonał uważając, że jest w stanie nadal kontrolować NX-Alpha i osiągnąć jeszcze większą prędkość.

NX-Alpha
NX-Alpha tuż przed ostatnim lotem
DaxDodany przez Dax

Przy warp 2,2, pole warp załamało się i kadłub nie wytrzymał działających na niego sił, co doprowadziło do zniszczenia prototypu. Pilot miał ułamek sekundy na ucieczkę w kapsule ratunkowej. Udało mu się zdążyć i dzięki temu stał się pierwszym człowiekiem, który uratował się w kapsule ratunkowej z pojazdu lecącego z prędkością warp.

Po powrocie na Ziemię, podczas przesłuchania, komandor Robinson powiedział, że katastrofa nie wynikła z błędu pilota, lecz przez wady konstrukcyjne silnika. Dzięki temu się wybronił, ale jednocześnie pogrążył Projekt NX, co zostało skutecznie wykorzystane przez Wolkan, którzy dążyli do opóźnienia ziemskich programów kosmicznych. Wykorzystując zeznania złożone przez Robinsona, wolkańscy doradcy przekonali Dowództwo Floty Gwiezdnej, że Projekt NX zakończył się niepowodzeniem. Pod wpływem Wolkan, Dowództwo Floty zawiesiło program na czas nieokreślony.

Jonathan Archer nie wierzył, że silnik NX-Alpha miał wadę konstrukcyjną, po przejrzeniu zapisów lotu NX-Alpha doszedł do wniosku, że rację ma porucznik Charles Tucker – inżynier pracujący w zespole kapitana Jefferiesa, który twierdził, że winę za wypadek ponosi złe dobranie parametrów mieszanki.

Archer wraz z Tuckerem zarzucił Robinsonowi, że jego zeznanie pogrążyło program lotów i że wypadek nie miałby miejsca, gdyby Robinson posłuchał rozkazu. Kłótnia pomiędzy Archerem a Robinson’em zakończyła się bójką. Ale później obydwaj uznali, że Tucker słusznie uważa, że wystarczy tylko dopracować skład mieszanki.

Robinson uznał, że Wolkan nie przekonają wyliczenia „na papierze” i trzeba to udowodnić w praktyce. Zaproponował Archer’owi wykorzystanie do tego drugiego prototypu – NX-Beta, który był gotowy do lotów.

Z pomocą Tuckera, Archer i Robinson wykradli NX-Beta z hangaru i przeprowadzili próbny lot zakończony pełnym sukcesem. Prototyp osiągnął warp 2,5 i był w stanie utrzymać tę prędkość bez żadnych problemów.

Dowództwo Floty zawiesiło na trzy miesiące obydwu pilotów, ale dzięki ich niesubordynacji Projekt NX został przywrócony i po 20 miesiącach, pilotowana przez Duvalla, NX-Delta osiągnęła warp 3, a po 5 latach zaczęto budować pierwszy okręt z napędem pozwalającym na osiągnięcie warp 5 – Enterprise.

Na stanowisko dowódcy tego okrętu było wielu chętnych, ale Dowództwo Floty wyłoniło tylko dwóch kandydatów – Archera i Robinson’a. Ostatecznie w listopadzie 2150 roku, na pół roku przed startem, zdecydowano powierzyć dowództwo Archerowi.

Kapitan Robinson miał otrzymać dowództwo na okręcie Columbia, którego budowa miała się wkrótce rozpocząć. Nie doczekał objęcia dowództwa. Zginął podczas wspinaczki na Mount McKinley na Alasce, w marcu 2153 roku.

W rolę Robinson'a wcielił sie Keith Carradine.

Więcej od Wikii

Losowa wiki